تبیان، دستیار زندگی

تمرین‌های «مسخ» کافکا متوقف شد

کارگردان نمایش «مسخ» اثر کافکا اعلام کرد به دلیل منعقد نشدن قرارداد و مشخص شدن وضعیت حمایت از تولید و اجرای این اثر، تمرین‌های «مسخ» متوقف شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش «مسخ»
ناصر حسینی مهر مدرس و کارگردان تئاتر که چندی پیش تمرین‌های جدیدترین اثر نمایشی خود با عنوان «مسخ» را آغاز کرده بود درباره وضعیت تولید این اثر  گفت: حدود ۳ ماه است که تمرین‌های نمایش «مسخ» را شروع کرده ایم و حالا روند کار به مرحله طراحی و ساخت دکور و همچنین لباس و امور اجرایی دیگر رسیده است ولی هنوز درباره وضعیت و سطح حمایت از کار چیزی مشخص نیست.

وی اظهار کرد: به دلیل منعقد نشدن قرارداد و مشخص نشدن وضعیت حمایت، تمرین‌های نمایش «مسخ» را متوقف کردیم تا روند قانونی اجرا که روز به روز در تئاتر ما به فراموشی سپرده می شود، مشخص شود.

حسینی‌مهر درباره پیگیری‌های انجام شده از اداره کل هنرهای نمایشی برای مشخص شدن وضعیت حمایت از تولید و اجرای نمایش «مسخ»، تاکید کرد: علیرغم درخواست های مکرر برای انعقاد قرارداد و مشخص شدن سطح حمایت از نمایش «مسخ»، پاسخی دریافت نکردم.

این کارگردان تئاتر ضمن اظهار امیدواری از اینکه وضعیت حمایت از تولید و اجرای نمایش «مسخ» مشخص شود، درباره دلایل اینکه از تهیه کننده برای تولید و اجرای آثار خود استفاده نمی کند، تصریح کرد: دلیل استفاده نکردن از تهیه کنندگان تئاتری، لجبازی نیست و دلیل آن این است که به طور ذاتی مایلند با بالا بردن بهای بلیت سرمایه خود را افزایش دهند که فشار اصلی این روند به مخاطب وارد می شود. این دولت و نظام فرهنگی کشور است که تئاتر را به سمت تجاری شدن سوق می دهد زیرا وقتی از هنرمندان حمایت نمی کند، تنها راه باقیمانده دست دراز کردن به سوی صاحبان سرمایه است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: کمک کنیم فضای تجاری در تئاتر کشور حاکم نشود. باید از تئاتر حمایت شود زیرا جایگاه تئاتر کمتر از ساختن پل، مترو و بزرگراه نیست.


منبع: مهر