تبیان، دستیار زندگی

آموزش ساخت لینک دانلود در دایرکت ادمین

در بعضی مواقع کاربران نیاز به آپلود فایل ها در هاست دایرکت ادمین پیدا می کنند اما مسیر آپلود با آپلود آن در وردپرس و جوملا یکی می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش ساخت لینک دانلود در دایرکت ادمین

در بعضی مواقع کاربران نیاز به آپلود فایل ها در هاست دایرکت ادمین پیدا می کنند اما مسیر آپلود با آپلود آن در وردپرس و جوملا یکی می باشد.
به عبارت دیگر نیاز به آن دارید که لینک دانلود مستقیم ایجاد کنید تا بتوانید در داخل یک سایت نوشته یا به کسی بفرستید.
ولی نمی خواهید این فایل داخل دایرکتوری آپلود سیستم شما قرار بگیرد.
به همین دلیل شما نیاز به ساخت لینک دانلود در هاست دایرکت ادمین دارید.

آموزش ساختن لینک دانلود در دایرکت ادمین
برای بدست آوردن لینک دانلود ابتدا باید فایل را وارد public_html و یا ساب فولدر آن آپلود کنید. در این جا ما می خواهیم iranitarh.mp4 را در داخل پوشه video در داخل public_html  قرار بدهیم:

آموزش ساخت لینک دانلود در دایرکت ادمین

برای این که در اینجا بتوانید لینک دانلود ایجاد کنید باید سطح دسترسی به فایل ها تغییر کند. با توجه به آموزش تغییر سطح دسترسی فایل ها و پوشه ها در سی پنل پرمیژن موجود را تغییر بدهید تا امکان دانلود وجود داشته باشد. برای اینکار در ستون select روی گزینه set Permission مقدار آنرا به ۶۴۴ تغییر بدهید . سپس روی set Permission کلیک کنید:

آموزش ساخت لینک دانلود در دایرکت ادمین
 
بعد از آن اگر مشخصه آدرس در نوار ابزار را مشاهده کنید آدرس آن بصورت http://cdn.iranitarh.com/public_html/video می باشد. برای بدست آوردن لینک دانلود کافی ست ساب فولدر video  و فایل iranitarh.mp4 را بعد از آدرس اصلی یعنی cdn.iranitarh.com بنویسیم و هر قسمت را با اسلش از هم جدا می کنیم که مسیر نهایی به شکل زیر در میاید:

آموزش ساخت لینک دانلود در دایرکت ادمین
در این جا اگر دقت کنید از فولدر public_html در لینک دانلود استفاده نشده است. چون شاخه اصلی سایت بوده و نیازی نیست که از آن استفاده کنید.
نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که لینک دانلود برای همه در دسترس می باشد و اگر فایل مهم مانند بکاپ و یا دیتابیس باشد نباید در دسترس همگان قرار بگیرد چون ممکن است آن ها را دانلود کرده و به اطلاعات مهم سایت مثل یوزر و پسورد ها و … دسترسی پیدا کنند. 

مطالب مرتبط:
آموزش نحوه ریدایرکت HTTPS به HTTP در هاست دایرکت ادمین
آموزش استخراج فایل در سی پنل
آموزش ساخت اکانت FTP در سی پنل

منبع: https://iranitarh.com