تبیان، دستیار زندگی

پنجره ضریح شهدای کربلا به روی زائران باز شد+ عکس

پنجره ضریح شهدای کربلا که با همت خیران و هنر استادکاران ایرانی ساخته شده بود، در حرم مطهر امام حسین(ع) نصب و به روی زائران گشوده شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پنجره ضریح شهدای کربلا

محمود پارچه‌باف رئیس هیأت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) و پنجره ضریح شهدای کربلا با اشاره به نصب پنجره شهدای کربلا در حرم امام حسین (ع) اظهار داشت: پس از ساخت و نصب ضریح مطهر امام حسین(ع)، تولیت آستان قدس حسینی خواستار ساخت پنجره ضریح شهدای کربلا شد که با همت خیران و هنرمندان و استادکاران ایرانی این پنجره ضریح زیبا در شهر قم ساخته شد.

وی گفت: این پنجره ضریح زیبا که طول آن پنج و ارتفاع آن سه متر است روز ۱۷ ربیع الاول همزمان با سالروز میلادی پیامبر اکرم(ص) در قم رونمایی شد و سپس برای نصب به کربلا ارسال شد.

پارچه‌باف با بیان اینکه عملیات نصب این پنجره ضریح زیبا، ظرف‌ یک هفته اخیر صورت گرفت گفت: امروز(۵ دی‌ماه) به روی زائران سیدالشهدا(ع) گشوده و رونمایی شد.
پنجره ضریح شهدای کربلا
وی این پنجره ضریح را یکی دیگر از نشانه‌های ارادت شیعیان ایرانی به آستان مطهر ائمه اطهار علیهم السلام برشمرد و گفت: ساخت و نصب این ضرایح مطهر و توسعه حرم‌های مطهر با حمایت‌های مادی و معنوی مردم دوست‌دار ولایت و کمک‌های داوطلبانه خیران بوده و بدون بودجه دولتی است.

هم اکنون با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات، فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع)، مزین به‌نام صحن حضرت زینب(س) نیز در کربلا در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.