تبیان، دستیار زندگی

آماده‌باش گسترده نیروهای عراقی در مرز با سوریه

فرماندار منطقه مرزی «القائم» در استان الانبار، از آماده‌باش نیروهای عراقی در مرز با سوریه خبر داد و گفت، همه تدابیر لازم برای مقابله با عناصر داعش اندیشیده شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سوریه
او در گفت‌‌و‌گو با شبکه رووداو گفت: شمار عناصر داعش در داخل خاک سوریه 400 الی 500 نفر است که افراد محلی و تروریست‌‌های خارجی را در بر می‌گیرد.
«احمد المحلاوی» همچنین افزود: نیروهای مرزبانی، ارتش و الحشد الشعبی در حالت آماده‌باش کامل برای مقابله با هرگونه نفوذ عناصر داعش به داخل خاک عراق هستند.
او در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: نیروهای عراقی تمامی تدابیر لازم را برای هرگونه نقض خطوط مرزی عراق با سوریه را اندیشیده‌اند و مطمئنا اوضاع امنیتی در منطقه «القائم» و مناطق مرزی با سوریه در ثبات کامل است.
فرمانداری القائم روز گذشته (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی توانسته‌اند یک کارگاه ساخت موشک وابسته به تروریست‌های داعش را در این منطقه کشف کنند. در این کارگاه 13 موشک، 13 بمب دو بشکه ماده انفجاری C4 کشف شده است.

بازگشایی سفارت کویت در سوریه تا دو هفته دیگر

برخی منابع خبری می‌گویند که دولت کویت بعد از بحرین و امارات، سومین کشور عربی منطقه خواهد بود که سفارت خود را در دمشق بازگشایی خواهد کرد.
پایگاه خبری المصدر نیوز مدعی شد، کویت بین ۱۰ تا ۱۴ روز دیگر، پس از هفت سال مجددا سفارت خود را در دمشق راه اندازی خواهد کرد. امارات متحده عربی نیز روز پنجشنبه ( ۲۷ دسامبر) سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.
وزارت خارجه بحرین نیز پنجشنبه‌شب با صدور بیانیه‌ای، ازسرگیری فعالیت‌های سفارتخانه این کشور در سوریه را تأیید کرد.
برخی از کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین و کویت، همزمان با آغاز بحران سوریه سفارتخانه‌های خود در دمشق را بستند و روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه محدود کردند.
منبع:تابناک