تبیان، دستیار زندگی

عفو و بخشش قاتل پس از ۵ سال در دزفول

رئیس دادگستری دزفول گفت: اعضاء شورای حل اختلاف شهرستان با وساطت خود توانستند پس از ۵ سال خانواده مقتول را از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف و آن را مورد عفو قرار دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شورای حل اختلاف
محمدیار ممبینی اظهار کرد: سال ۱۳۹۲ نزاعی بین دو خانواده در شهرک نهضت از بخش چغامیش این شهرستان رخ داد که در این درگیری آقای ق . ط با اسلحه شکاری مرحوم  ا . غ را به قتل می‌رساند و متأسفانه این قتل باعث ایجاد اختلاف و کشمکش شدیدی بین این دو خانواده می‌شود.
وی افزود: از همان ابتدای درگیری، اعضای شورای حل اختلاف دزفول با پیگیرهای مجدانه و تلاش‌های مستمر خود توانستند پس از پنج سال خانواده مقتول را از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف و آن را مورد عفو و بخشش قرار دهند.
ممبینی ضمن تقدیر از خانواده مقتول به خاطر گذشت و صرف‌نظر از اجرای حکم قصاص قاتل و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مستمر اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان برای ایجاد صلح و سازش بین این دو خانواده اظهار کرد: اولیای دم با حضور در شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز با اعلام رضایت و عفو و بخشش قاتل، این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.
رئیس دادگستری دزفول با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان و بزرگان در پیشگیری و کاهش جرم و همچنین توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه بیان کرد: برای پیشگیری و کاهش جرم و توسعه و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش باید از ظرفیت نخبگان و بزرگان استفاده کرد و این کار می‌تواند در توسعه و ایجاد آرامش در جامعه تأثیر بسزایی داشته باشد.
منبع:مهر