تبیان، دستیار زندگی

آمادگی بررسی برنامه‌ منسجم شهرداری برای توسعه دوچرخه سواری را داریم

عضو شورای شهر تهران در خصوص توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در تهران گفت: دوچرخه‌سواری در محلات جواب می‌دهد، اگر شهرداری طرح بیاورد در شورا بررسی می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دوچرخه سواری
سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.
شهروندان در "فارس من" خواستار "توسعه فرهنگ دوچرخه سواری شدند."
هموطنان عنوان کردند«قطعا یکی از بهترین ساخته های بشر در زمینه وسایل حمل و نقل دوچرخه است وسیله ای که در فرهنگ قدیم ما جای خودش را داشت و هنوز هم در شهر هایی مثل اصفهان این فرهنگ زیبا بیشتر از نقاط دیگر کشور به چشم می خورد. قطعا یکی از راه های کاهش آلودگی هوا و همینطور افزایش سلامتی و شادابی جسمی تشویق و ترغیب مردم به استفاده از این وسیله می باشد.
وقتی شما در شهرهای پیشرفته و مناسب برای زندگی مثل وین یا ملبورن یا سایر شهرهای پیشرفته قدم میزنید تعداد زیادی دوچرخه سوار را مشاهده می کنید. حتی در این شهرها سیستم های هوشمند کرایه دو چرخه وجود دارد که با ارایه چند سکه دوچرخه را برداشته و بعد از استفاده در نزدیک ترین محل موجود دوچرخه را پس می دهید که اصولا این پارکینگ ها در نزدیکی ایستگاه های مترو و اتوبوس واقع می شوند که افراد بعد از پیاده شدن از اتوبوس و مترو برای ادامه مسیر از دوچرخه استفاده نمایند. امیدوارم فرهنگ استفاده از دوچرخه تبدیل به کمپین بزرگی در کشور شود که این امر همت شهرداری ها و صدا و سیما و سایر ارگان های فرهنگی و اجتماعی مثل وزارت ورزش را می طلبد.»
محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در این باره به خبرنگار فارس گفت: در بحث فرهنگ دوچرخه‌سواری پیروز حناچی شهردار تهران با پیوستن به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو نشان داد که در زمینه فرهنگ‌سازی پیش‌قدم است امیدواریم این کار ادامه پیدا کند تا تبدیل به فرهنگ شود.
وی با بیان اینکه از جهت شرایط جغرافیایی در تهران، باید مسیرهای دوچرخه‌سواری به گونه‌ای ایجاد شود که ایمنی لازم وجود داشته باشد،‌گفت: به نظر بنده دوچرخه‌ سواری در محلات جواب می‌دهد اینکه فرد از محله‌ خود تا ایستگاه  مترو با دوچرخه تردد کند و از آنجا به بعد از وسیله حمل و نقل عمومی  استفاده کند.
علیخانی گفت: در گذشته مسیرهای دوچرخه‌ای در تهران ایجاد شد که با شکست مواجه شدند البته به نظر بنده این موضوعات مواردی نیست که بتوان به صورت دستوری آن را انجام داد باید شرایط فراهم شود که مردم از دوچرخه استفاده کنند.
وی در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای ایجاد مسیرهای دوچرخه گفت:‌شهرداری یکسری کارها انجام داد اما کمیسیون عمران اطلاعی نداشت و این طرح در کمیسیون هم بررسی نشد و ما برنامه‌ منسجمی در این باره شاهد نبودیم یک روز کار را آغاز و روز بعد آن را جمع کردند.
وی گفت:‌اگر شهرداری برنامه‌ای ارائه کند حتماً آن را در کمیسیون بررسی می‌کنیم.
منبع:فارس