تبیان، دستیار زندگی

آموزش تنظیمات سرور دایرکت ادمین

از قسمت های مهمی که در کنترل پنل هاست دایرکت ادمین برای کاربران ادمین در آموزش اهمیت دارد، برخی از تنظیمات سرور دایرکت ادمین می باشد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش تنظیمات سرور دایرکت ادمین
در این مقاله ما به آموزش تنظیمات سرور دایرکت ادمین از طریق پنل دایرکت ادمین خواهیم پرداخت تا کاربران مشتاق به استفاده از این پنل وب هاستینگ بتوانند بسادگی از آن بهره ببرند. تنظیمات دایرکت ادمین بسیار ساده بوده و به شما کمک می کند تا امنیت سرور و کاربرد های آن را افزایش دهید و به کنترل آن نظارت دقیق تر داشته باشید.

آموزش تنظیمات سرور دایرکت ادمین از طریق پنل
در ابتدا با یوزر و پسورد خود به کنترل پنل دایرکت ادمین خود لاگین کنید. و از بخش Extra Features بر روی گزینه Administrator Setting کلیک کنید.

آموزش تنظیمات سرور دایرکت ادمین

در اینجا تنظیمات مختلفی را را خواهید دید که ما فقط به تنظیمات Server Setting می پردازیم.
در  این تصویر چند قسمت کلیدی و کاربردی برای تنظیمات وجود دارد که آن ها عبارتند از :

آموزش تنظیمات سرور دایرکت ادمین
Server’s Hostname : در اینجا نام هاست سرور دایرکت ادمین خودتان را مشخص کنید.
Ns1 و NS2 : در اینجا می توانید DNS های سرور خود را مشخص کنید.
Timeout : این فیلد که بر اساس ثانیه می باشد مقدار Timeout کاربران در هنگام اجرای یک درخواست را تعیین می کند.
Session Timeout : شامل مدت زمانی است که Session شما بعد از بیکار شدن بسته می شود و در این بخش بر مبنای دقیقه تنظیم می شود.
Max Request/Upload Size : این بخش برای تنظیم مقدار حجم آپلود فایل روی سرور می باشد.
Keep Number of Apache Log Backups : در اینجا تعداد لاگ های آپاچی که در فایل لاگ مربوطه نگهداری می شود در این بخش تنظیم می گردد.
Document Root to Demo Skin: اگر نیاز به تنظیمات خاص برای یوزرهای دمو داشته باشید در این بخش می توانید آن ها را انجام داده تا هر یوزر Demo بعد از لاگین شدن بتواند آن ها را انجام دهد .
Warn Admin’s at % Partition usage : در اینجا می توانید تنظیمات خاصی را انجام دهید تا سرور بتواند بعد از مدت زمان مشخص بر حسب دقیقه یا روز، وضعیت حجم هارد دیسک را مشخص کند و بعد از پر شدن به حجم مربوطه توسط شما برایتان یک آلارم اختصاص دهد.
با استفاده از تنظیمات گفته شده می توانید تنظیمات خاص را روی دایرکت ادمین اعمال کرده و از آن ها در هاست خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط:
چرا باید از CDN در سئوی سایتم استفاده کنم؟
مروری بر رایانش ابری در موبایل
حفظ اطلاعات بخشی مهم در تجارت الکترونیک

منبع: https://iranitarh.com