تبیان، دستیار زندگی

بودجه سازمان حج و زیارت ۱۵ درصد افزایش یافت

بر اساس لایحه بودجه سال ۹۸، بودجه پیشنهادی دولت برای سازمان حج و زیارت نسبت به سال جاری ۱۵ درصد رشد داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بودجه سازمان حج و زیارت
لایحه بودجه سال ۹۸ روز گذشته از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد. در این لایحه، بودجه‌های پیش‌بینی شده برای هر نهاد به تفکیک آمده است.

یکی از دستگاه‌های فرهنگی زیرمجموعه دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برای بودجه سال آینده این وزارتخانه، یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین در لایحه بودجه سال ۹۸ برای سازمان حج و زیارت نیز که به عنوان زیرمجموعه این وزارتخانه به حساب می‌آید، بودجه‌ای معادل با ۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

البته برای این مقدار بودجه دو بخش اعزام زائران به حج تمتع و عتبات پیش‌بینی شده است که به تفکیک برای اعزام ۸۵ هزار نفر به حج تمتع مبلغ ۴ میلیار و ۲۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و برای اعزام ۵۰۰ هزار زائر به عتبات مبلغ یک میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.
بودجه سازمان حج و زیارت
بر همین اساس بودجه سازمان حج و زیارت در سال آینده نسبت به امسال افزایش یافته است، به طوری که در بودجه سال ۹۷ بودجه سازمان حج و زیارت ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان مصوب شده بود که با نگاهی به بودجه پیشنهادی سال آینده برای این سازمان شاهد افزایش بیش از ۱۵ درصدی آن هستیم.

با توجه به لایحه بودجه سال آینده و عدم تخصیص هزینه برای اعزام زائران به عمره مفرده، به نظر می‌رسد نه تنها امسال بلکه سال آینده نیز برپایی عمره مفرده منتفی است.

منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.