تبیان، دستیار زندگی

برگزاری بیش از ۶۰۰ جلسه آموزشی مهدویت در کرمانشاه

همتی با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی مهدوی صراط، گفت: علاوه بر برنامه های تبلیغی، اجرای طرح های پژوهشی با برگزاری همایش های مقاله محور و برگزاری بالغ بر ۶۰۰ جلسه آموزشی در طول سال از برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) در کرمانشاه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
یا مهدی

«بهروز همتی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیرخبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری بخش ادبی «نخستین جشنواره ملی مهدوی صراط» به همت بنیاد مهدی موعود(عج) استان کرمانشاه، اظهار کرد: جشنواره ملی مهدوی صراط با همکاری چهار استان در کل کشور برگزار شود که در بخش ادبی شامل داستان نویسی (کودک، نوجوان، بزرگسال)، فیلم نامه نویسی (فیلم کوتاه) و نوشتن نامه به امام زمان (عج) استان کرمانشاه متولی امر است.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان کرمانشاه از اعلام تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره خبر داد و گفت: در ابتدا مقرر بود پایان دی ماه مهلت ارسال آثار باشد اما بنابر جلسه هفته گذشته، این مهلت تا 22 بهمن تمدید شد و مقرر است اختتامیه آن در دهه نخست اسفند برگزار شود؛ علاقمندان می توانند از طریق وبگاه بنیاد یا پست الکترونیکی info@bonyadkermanshah.ir آثار خود را ارسال کنند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه به صورت مستقل و حتی پیش از بنیاد مرکزی تبلیغات جشنواره صراط را آغاز کرد: در همه زیررشته های بخش ادبی آثاری به دبیرخانه ارسال شده که در مجموع تا کنون شامل 120 اثر می شود و قطعاً با تبلیغات و تمدید زمانی که صورت گرفت این تعداد به 500 600 اثر افزایش یابد.

همتی با اشاره به برگزاری آیین پایانی این جشنواره در نیمه نخست اسفند، ابراز کرد: در مجموع به 12 نفر در هر سه رشته جایزه تعلق می گیرد به این ترتیب: نفر نخست پنج میلیون ریال جایزه نقدی و سه میلیون ریال کمک هزینه خرید کتب مهدوی، نفر دوم، سه میلیون ریال جایزه نقدی و دو میلیون ریال کمک هزینه خرید کتب مهدوی و نفر سوم دو میلیون ریال جایزه نقدی و یک میلیون ریال کمک هزینه خرید کتب مهدوی.

وی با بیان اینکه برنامه های بنیاد در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی ترویجی تعریف می شود، ابراز کرد: در حوزه آموزشی در طول سال بین پنج یا شش نوبت و در هر نوبت سه یا چهار روز با حضور استادان متخصص حوزه علمیه قم جلسات پرسش و پاسخ و کارگاه های آموزشی برگزار می شود که در هر نوبت شامل بین 150 160 جلسه و در طول سال بالغ بر 600 جلسه را شامل می شود.
مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان کرمانشاه درباره فعالیت های علمی پژوهشی بنیاد ابراز کرد: در این بخش فعالیت ها بر همایش های مقاله محور متمرکز است، چنان که همایش ملی غدیرپژوهی که از مهرماه فراخوان آن اعلام شده و تا نیمه بهمن ادامه دارد، اسفند ماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای هشتمین دوره است که برگزار می شود، گفت: در هر دوره بین 180 تا 200 مقاله دریافت کرده ایم که بین 10 تا 12 مورد آنها به عنوان برتر شناخته شده و بعد در قالب کتاب منتشر می شود، کتاب سال گذشته هم منتشر شده است؛ برای امسال هم پیش بینی 200 مورد مقاله را داریم.
همتی با تاکید بر لزوم حمایت از برنامه های مهدوی در سطح استان در پی استقبال بالای مردمی از این برنامه ها، خاطرنشان کرد: بنیاد بین المللی غدیر و نیز بنیاد مهدی موعود(عج) مردمی اند، عمده فعالیت های ما بر اساس کمک های مردمی است و تنها برخی نهادها درخواست برگزاری دوره ها را دارند؛ و این یعنی بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه بنیاد مهدی موعود(عج) در طول سال عمدتا از محل کمک های مردمی تامین می شود.

منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.