تبیان، دستیار زندگی

داستان واقعی یک دوست الکترونیکی را بخوانید

لوکا نوولی، نویسنده و تصویرگر ایتالیایی در کتاب «سلام، من ربات هستم» با بیان روایت خود از زبان یک ربات غیرمعمولی، به داستان پیدایش ربات‌ها، انواع و توانمندی این موجودات می‌پردازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب «سلام، من ربات هستم»


 کتاب «سلام، من ربات هستم» نوشته لوکا نوولی و ترجمه علی خاکبازان در ۱۴ فصل و با رعایت قوانین بین‌المللی نشر برای مخاطبان ایرانی منتشر شده و اثری است مبتنی بر داده‌های علمی که با زبان و تصاویری طنز در اختیار کودکان ۹ تا ۱۲ سال قرار گرفته است. در این کتاب رایانه‌ها، اسباب‌بازی‌ها و انواع ماشین‌ها مورد تحلیل قرار گرفته‌اند.

در فصل هشتم این کتاب می‌خوانیم: «تا مدت‌ها اجداد من فقط وسایل سرگرم کننده و هوشمند بودند. درست شبیه جنگجویان مکانیکی یا اسب‌های فولادی که در میدان‌ها یا فروشگاه‌ها به نمایش درآمدند و با موتور بخار حرکت می‌کردند. بعد، الکتریسیته اختراع شد و انجام خیلی از کارها را ساده‌تر و راحت‌تر کرد. حتی این باور بین مردم ایجاد شد که با الکتریسیته می‌توان به اشیاء بی‌جان هم جان داد.»

این کتاب با شمارگان ۷هزار نسخه، ۸۰ صفحه و بهای هفت هزار و ۵۰۰ تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

سه کتاب دیگر این مجموعه را نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «سلام، من زمین هستم»، «سلام، من صفر هستم» و «سلام، من زمان هستم» منتشر کرده است.

منبع: مهر