تبیان، دستیار زندگی

مرحوم آیت‌الله شاهرودی ‌نظریه‌پرداز نوگرا‌ و متفکر بزرگ اسلامی بود‌

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم آیت‌الله شاهرودی نظریه‌پرداز نوگرا‌، تئوری‌پرداز و متفکر بزرگ اسلامی بود که تئوری‌ها را از صحنه نظر به صحنه اجرا، خط‌مشی‌گذاری و اجرا تبدیل می‌کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت الله هاشمی شاهرودی
آیت‌الله عباس کعبی درباره شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی اظهار داشت: ارتحال عالم و مرجع بزرگ آیت‌الله هاشمی شاهرودی را خدمت رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه نجف اشرف و حوزه قم همچنین شاگردان و خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
وی افزود: آیت‌الله شاهرودی نظریه‌پرداز نوگرا‌، تئوری‌پرداز و متفکر بزرگ اسلامی بود که تئوری‌ها را از صحنه نظر به صحنه اجرا، خط مشی‌گذاری و اجرا تبدیل می‌کرد. ایشان با تاسی از استاد بزرگ‌شان آیت‌الله شهید محمدباقر صدر ذوب در اسلام‌، مکتب امام خمینی(ره) و ولایت رهبری شد و مسئولیت‌های بزرگی که در نظام داشت را با امانت و دلسوزی انجام می‌داد.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دغدغه اصلی مرحوم آیت‌الله شاهرودی دولت‌سازی در چارچوب نظریه اسلام، توجه به تقویت مذاهب و حب به اهل‌بیت، پاسخگو‌بودن به نیازهای انسان معاصر و انسجام امت اسلامی، حل مشکلات مردم و معضلات نظام اسلامی بود.
وی ادامه داد: در صحنه مبارزه ایشان یک مبارز فداکار‌ در راه تحقق نهضت امام راحل بود و با شرکت در درس‌های امام راحل در نجف‌اشرف نظریه ولایت فقیه را ترویج دادند و در صحنه اجرا نیز به خوبی با رژیم صدام مبارزه کرد به‌طوری که سه تن از برادرهای ایشان به شهادت رسیدند.
آیت‌الله کعبی گفت: یکی از محورها و پشتیبانان اصلی نهضت مقاومت اسلامی در منطقه اعم از حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق،  مدافعان حرم در سوریه  و رهبران نهضت اسلامی در جهان مرحوم آیت‌الله شاهرودی بود ضمن اینکه ایشان دانشگاه عدالت را تاسیس کردند.
وی با بیان اینکه ترویج موسسات خیریه از رفتارهای معنوی ایشان بود، گفت: بررسی مسائل علمی و مالی شاگردان از رفتارهای نیک ایشان بود و با همین رفتار نیکو شاگردان برجسته‌ای را تربیت کردند.
منبع:تسنیم