تبیان، دستیار زندگی

لحظه به لحظه با اخبار تشییع آیت الله هاشمی شاهرودی؛

پایان مراسم تشییع در تهران؛ پیکر «کارگزار باوفا» راهی قم شد

مراسم تشییع پیکر فقیه مجاهد و کارگزار باوفای نظام اسلامی، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، با حضور مقام معظم رهبری و سران قوا، در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت الله هاشمی شاهرودی
مراسم تشییع پیکر فقیه مجاهد، استاد بزرگ حوزه علمیه قم، کارگزار باوفای نظام اسلامی، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، لحظاتی قبل، با حضور شخصیت ها و مقامات کشوری و لشکری و عموم ارادتمندان فقه و فقاهت، دقایقی قبل در مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز شد.

خبرها و تصاویر دریافتی حاکی از آن است که فضای حزن آلود خاصی بر مصلای امام خمینی(ره) حاکم است و لحظه به لحظه بر موج جمعیت عزادار و سوگوار افزوده می شود.

۸:۵۰
تا دقایقی دیگر مقام معظم رهبری با حضور در مراسم تشییع رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماز میت را بر پیکر این فقیه خدوم اقامه کنند و پس از آن پیکر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی بدرقه و تشییع خواهد شد.

شب گذشته هم مراسم وداع با پیکر مرحوم آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مسجد حضرت امام صادق (ع) میدان فلسطین تهران برگزار شد.

حضورشخصیت ها و مقامات کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم و ارادتمندان فقه و فقاهت در مراسم وداع با پیکر استاد بزرگ حوزه علمیه قم و کارگزار باوفای نظام اسلامی بسیار چشمگیر بود.

۹:۰۷
هم اینک حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت علیهم السلام در حال مرثیه سرایی است.
 
۹:۳۰
رهبر معظم انقلاب وارد مصلی تهران شدند.
آیت الله هاشمی شاهرودی
۹:۳۲
اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی با حضور ولی امر مسلمین جهان، مقامات جمهوری اسلامی و قشرهای مختلف مردمی آغاز شد.

روسای قوا و اعضای شورای نگهبان در صف اول نماز حضور دارند.

۹:۳۶
تشییع پیکر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی با ذکر «لا اله الا الله» و «یاحسین یا حسین» از ضلع شرقی شبستان مصلی تهران آغاز شد.

پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلت نظام پس از تشییع در تهران، به شهر مقدس قم منتقل خواهد شد.

۱۰:۰۸
پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی، پس از مصلای امام خمینی(ره)، با حضور گسترده مردم سوگوار که در سوگ این فقیه مجاهد اشک ماتم می ریختند، وارد خیابان شهید بهشتی شد و مراسم تا اتوبان شهید آیت الله مدرس ادامه یافت.
آیت الله هاشمی شاهرودی
۱۰:۴۴
پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از مراسم تشییع و بدرقه باشکوه مردم تهران، در اتوبان شهدی آیت الله مدرس به آمبولانس انتقال یافت و راهی شهر مقدس قم شد.

پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی، عصر امروز در قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع می شود و در مسجد بالاسر حرم مطهر، در کنار قبور مراجع عظام تقلید به خاک سپرده خواهد شد.



منبع: خبرگزاری رسمی حوزه