تبیان، دستیار زندگی

پیشنهاد تبیان برای کنترل همسران در فضای مجازی

بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای به ارائه پیشنهاداتی برای کنترل همسران در فضای مجازی کرده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رابطه با زنان دیگر در فضای مجازی
به گزارش روابط عمومی، زنان اغلب نسبت به گوشی به دست بودن همسرشان در خانه، چت کردن در شبکه های اجتماعی از یک تا صدها دقیقه حساسیت دارند. فهمیدن اینکه آنها کدام شبکه ها با کدام کاربران را رصد می کنند، با چه کسانی حرف می زنند و برای کدام عکس و جوک ها لبخند به لبشان می آید دغدغه ذهنی شان است. 
به همین منظور، هدی السادات پاک نهاد با ارائه چند مشاوره خانواده در این زمینه پرداخته است که در ذیل چند نمونه از آن را می خوانیم:
«در مهمانی دور هم نشسته‌اید، همه با هم در حال صحبت هستند؛ زن در آشپزخانه مشغول کمک کردن و شستن ظرف‌هاست و مرد با خیال راحت تلفن همراهش را از جیبش در می‌آورد و شروع به چت کردن می کند؛ زن همانطور که مشغول کار کردن در آشپزخانه است حواسش به غرق شدن شوهرش در نوشتن و خواندن است. با خود می‌گوید: یعنی با چه کسی چت می‌کند؟؛ سریع کارهایش را انجام می‌دهد تا برود و کنار همسرش بنشیند تا سر از کار او در آورد...
اینکه سرانجام این قصه چه می‌شود سوژه اصلی مقاله ما نیست بلکه ما در این مقاله قصد داریم به ریشه اصلی پنهان کاری مردان و علل روی آوردن آنان به روابط پنهانی در فضای مجازی بپردازیم.
خیلی‌ها پیشرفت تکنولوژی را مقصر خراب شدن روابط زناشویی می‌دانند، ولی مسئله‌ای که این روزها باعث خراب شدن برخی از زندگی‌ها شده است عدم مدیریت استفاده از تکنولوژی و نبود اعتماد متقابل طرفین به یکدیگر بوده است؛ زمانی که بی‌اعتمادی بین زوجین حاکم باشد فرقی نمی کند روابط پنهانی در فضای مجازی باشد یا دنیای واقعی.»
متن کامل مقاله اینترنتی «در موبایل همسرم چه می‌گذرد؟» در بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در دسترس علاقمندان می باشد.