تبیان، دستیار زندگی

خطراتی که فکر کردن به عشق قدیمی و گذشته دارد

اگر به عشق قدیمیتان زیاد فکر می کنید حتما متوجه آثار مخرب آن در زندگی فعلیتان شده اید گذشته را رها کنید و حال و آینده خود را بسازید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رابطه، عشق، تاثیر منفی، ،خاطرات،افسردگی، اضطراب، افکار منفی، خانواده ایرانی، آسیب ها
هنگامی که فرد در یک رابطه جدید قرار میگیرد مرور خاطرات عشق های گذشته امری خطرناک است زیرا تاثیرات بدی روی رابطه جدید می گذارد و ممکن است فرد را به سمت یک دوستی ساده با عشق گذشته اش سوق دهد در حالیکه در یک رابطه جدید قرار دارد. در این بخش خطرات فکر کردن به عشق های گذشته را بیان می کنیم و در انتها راه حل هایی برای فراموش کردن عشق قدیمی پیشنهاد خواهیم داد.

تاثیرات منفی فکر کردن به عشق قدیمی و گذشته

تمایل ناخودآگاه به مرور خاطرات
مرور خاطرات قدیمی با احساس نوستالژی یا درد بازگشت به گذشته همراه است. ذهن انسان خاطره پرور است و به این راحتی خاطره ها از ذهنش پاک نمی شوند و مرور خاطرات شیرین و حتی تلخ گذشته خالی از لطف نیست و یادآوری این خاطرات هیجان انگیز است.

اما اگر در مقدمات تشکیل زندگی و در حال برقراری یک رابطه جدید باشیم مرور خاطرات گذشته تنها آثار مخرب همراه داردو تاثیرات بدی روی رابطه جدید می گذارد زیرا ممکن است فرد به فکر یک دوستی ساده با عشق گذشته اش بیافتد در حالیکه در یک رابطه جدید با نامزدش است.

بهتر است خاطرات گذشته را که نمی گذارد قدم در آینده بگذارید از زندگی تان حذف کنید تا ببینید چطور امید و سرزندگی به زندگی تان بر می گردد.

عشق گذشته چه تاثیری روی زندگی فعلی می گذارد؟

افسردگی و اضطراب ماه عسل عشق قدیمی
یاد ایام گذشته همیشه خوب است اما اگر پای عشق در میان باشد می تواند افسردگی و اضطراب را به دنبال داشته باشد. فکر کردن به عشق گذشته باعث افسردگی می شود و فرد را از حرکت با نشاط برای گام برداشتن در زندگی و اندیشیدن به بعدهای دیگر زندگی که جدا از عشق و روابط هستند، باز می دارد.

حکایت عشق و تعهد

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش فضای مجازی پیدا کردن یک عشق قدیمی کار سختی نیست و با یک جستجوی ساده در دنیای مجازی و یک کلیک می توانید به راحتی به معشوق قدیمی خود در هر جای دنیا درخواست دوستی بدهید.

در خواست دوستی در فضای مجازی به معشوق قبلی ممکن است بدون معنا باشد اما این رفتار به ظاهر ساده ولی به شدت مشکل آفرین است.

تبدیل شدن رابطه های عاشقانه گذشته به دوستان مجازی در همه جای دنیا مشکلی جدی و تهدیدکننده است وفقط مختص کشور ما نیست . این دوستی ها خاطرات گذشته را زنده کرده و مانع شکل گیری عشق و رابطه جدید متعهدانه می شود.

تاثیرات مخرب یاد کردن عشق گذشته و قدیمی

اگر متاهل هستید و یک رابطه عاشقانه را آغاز کرده اید بگذارید گذشته در گذشته بماند و بپذیرید گذشته با همه شیرینی ها و تلخی هایش گذشته است و رابطه های گذشته یکی از تهدیدها برای عشق است البته در صورتی که با آن قاطعانه رفتار نشود.

عشق آغازی دوباره و حرکتی رو به جلو است و برای ساختن زندگی عاشقانه جدید ما باید رابطه عاشقانه در گذشته را فراموش کنیم و تمام عشق و سرمایه گذاری عاطفی خود را معطوف به زندگی جدیدمان سازیم.

فکرکردن به عشق گذشته را از ذهنتان خارج کنید


مقایسه کردن و سرخوردگی
بسیاری از افراد بعد از ازدواج دائما به مقایسه محبوب سابق خود با همسر فعلی شان می پردازند و بر اساس جهت گیری ذهنی مبنی بر ضعیف تر بودن همسر فعلی شان، دچار حس سرخوردگی می شوند.

واقعیت این است که به علت بالا بودن هیجانات در شما، احساستان به معشوق قبلی مانند یک بت ستودنی و بدونه نقص است.

چند راهکار برای فراموش کردن عشق قدیمی

1. هیچ چیزی مانند عکس شماره تلفن و یادگاری های و... از عشق قدیمیتان جلوی دید خود نداشته باشید و آنها را محو کنید.

2 لیستی از نقاط منفی ایشان و مشکلاتی که با ازدواج با او می توانست به وجود آید تهیه کنید و هر روز مرور کنید تا نگرشتان منطقی تر شده و احساس تنفر از وی در شما ایجاد شود.

3- درباره محسنات جدایی از اوبا خود فکر کنید از اینکه با ایشان ازدواج نکرده ایدخوشحال باشید.

4- تا قبل از فراموش کردن عشق قدیمی خود به هیچ وجه اقدام به ازدواج نکنید زیرا ممکن است این ازدواج با هدف عشق و علاقه نباشد و در آن انگیزه انتقام جویی باشد.

5- با نوشتن نقاط مثبت و خوبی های خودتان به آینده خوشبین و امیدوار باشید.

6- به انجام کارهایی مانند ورزش های دست جمعی، تعاملات اجتماعی، سرگرمی و تفریح بپردازید و از تنهایی پرهیز کنید.

7.هنگام هجوم افکار و تصاویر عشق قدیمی در ذهن مکان را ترک کرده و توجه خود را به چیز دیگری معطوف کنید.

8.با افکار منفی و مایوس کننده مبارزه کنید.

9.در موقع مرور ناخودآگاه خاطرات دستور ایست دهید یعنی خیلی محکم و مقتدر به ذهنتان ایست بدهید تا نتواند به هر جای پرواز کند.

10.ویژگی های منحصر به فرد همسرتان را ببینید و بر روی آن چیزهایی که باعث تمایز همسر کنونی تان از معشوق قبلیتان می شود، تمرکز کنید.

11.با نامزد یا همسر فعلی خود به جاهایی که با عشق بلی خود می رفتید ، نروید و مکان های تازه را امتحان کنید.

12.خیلی از چیزها را نمی توانیم فراموش کنیم به خصوص اگر خاطرات خوبی باشند اما برای رها شدن از گذشته باید یاد بگیرید که ذهن را مدیریت کنید. 
منبع : نمناک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.