تبیان، دستیار زندگی

افتتاح ۶ خط معاینه فنی

شهردار تهران در حاشیه آیین بهره‌برداری از مراکز معاینه فنی شهدای زمان‌آباد و چیتگر و واحدهای سیار تک خودرو معاینه فنی شماره ۴ و ۵ و در جمع خبرنگاران بر ضرورت حساسیت نظام مدیریت شهری به موضوعات ترافیک و آلودگی هوا تأکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حناچی
پیروز حناچی در حاشیه این مراسم گفت: امروز ۶ خط معاینه فنی خودرو در قالب دو ایستگاه ثابت و دو ایستگاه سیار افتتاح میشود که بخش قابل توجهی از آن نیز توسط بخش خصوصی انجام شده است.

او در ادامه با اشاره به یکی از نظرسنجی‌های اخیر عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد شهروندان تهرانی ترافیک و آلودگی هوا را مهم‌ترین مشکلات و دغدغه شهر تهران دانستند که این یعنی نظام مدیریت شهری باید نسبت به این دو پدیده حساسیت ویژه‌ای داشته باشد.

حناچی افزود: توسعه عمومی ترویج به استفاده از خودروهای پاک، استفاده از ظرفیت شهروندان به‌کارگیری مسیرهای پیاده و دوچرخه و استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی بخشی از تلاش‌هایی است که در حال انجامشان هستیم. بخش دیگری از تلاش‌هایمان نیز ایجاد همین مراکز معاینه فنی خودروهای شخصی و سنگین است که امروز ۴ خط ثابت و ۲ خط سیار از آن را افتتاح کردیم.

شهردار تهران در پایان درباره جانمایی این مراکز خاطرنشان کرد: در تهران قیمت زمین گران است و با محدودیت زمین مواجهیم، به همین خاطر این مراکز در مبادی ورودی اصلی شهر، چیتگر و این مرکز که در جنوب شرقی پایتخت قرار دارد، پیش‌بینی شده‌اند.
منبع : شهرنوشت