تبیان، دستیار زندگی

آموزش رفع خطای ۴۰۱ unauthorized

خطای ۴۰۱ کد وضعیت HTTP است و این بدان معناست که شما صفحه ای را که می خواهید به آن دست پیدا کنید بارگذاری نمی شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش رفع خطای ۴۰۱ unauthorized
خطای ۴۰۱ یکی از خطاهای رایج سی پنل می باشد و این خطا زمانی اتفاق می افتد که یک کاربر بدون آگاهی از اطلاعات لاگین یعنی نام کاربری و رمز عبور بخواهد به منبع یا صفحه ای که توسط HTTP Authentication محافظت شده دسترسی داشته باشد.

این خطا به شکل های زیر در سایت ها به نمایش در می آید:
“۴۰۱ unauthorized”
“Authorization Required”
“HTTP Error 401 – Unauthorized”

این خطا در پنجره مرورگر اینترنت همانند دیگر مرورگرها نمایش داده می شود.

آموزش رفع خطای ۴۰۱ unauthorized
علت خطاهای ۴۰۱ unauthorized
خطای ۴۰۱ کد وضعیت HTTP است و این بدان معناست که شما صفحه ای را که می خواهید به آن دست پیدا کنید بارگذاری نمی شود مگر اینکه برای ورود به سایت نام کاربری و رمز عبور معتبر وارد کرده و (login) شوید. در صورتی که با لاگین کردن به سایت هم چنان خطای ۴۰۱ unauthorized را مشاهده کردید به این معناست که اکانتی که شما از طریق آن وارد شده اید نامعتبر می باشد.

آموزش رفع خطای ۴۰۱ unauthorized
در ابتدا خطاهای URL را بررسی کنید. این خطا ممکن است به دلیل تایپ اشتباه URL پدیدار شده باشد. یا اینکه در صورت تایپ اشتباه آدرس لینک شما را به سایت دیگر ریدایرکت می کند و یا دسترسی به سایت مورد نظر فقط برای کاربران مجاز مقدور می باشد. در صورتی که آدرس وارد شده شما درست می باشد لینکSecure Access یا Login جستجو کنید و در آن اکانت خود را مورد ارزیابی قرار بدهید. بعد از آن اطلاعات کاربری را دوباره وارد کرده و امتحان نمایید. در صورتی که اکانت مورد نظر غیر فعال شده و فاقد اعتبار می باشد یک حساب کاربری دیگری ایجاد کنید و یا با مدیریت سایت تماس بگیرید.

در صورتی که مطمئنید حساب کاربری وارد شده درست می باشد و به مجوز ورود نیاز ندارد در آن صورت این خطا یک اشتباه از طرف سایت بوده و باید با مدیریت سایت تماس گرفته و آن ها را نسبت به این مشکل آگاه کنید.
خطای ۴۰۱ ممکن است بعد از ورود به سایت نیز ظاهر شود. این خطا زمانی رخ می دهد که وبسایت مورد نظر اطلاعات کاربری شما را دریافت کرده ولی بعد از ورود اطلاعات کاربری را معتبر نمی داند. در این صورت با توجه به راهنمای سایت مراحل بازبینی اکانت خود را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:
آموزش رفع خطای ۵۰۳ Service Unavailable
آموزش رفع خطای ۴۰۳
آموزش رفع خطای ۴۰۰ Bad Request

منبع: https://iranitarh.com