تبیان، دستیار زندگی

آپتایم سرور (server uptime) چیست؟

شرکت های متنوعی در ضمینه هاستینگ وجود دارد که روزانه به تعداد آن ها افزوده می شود. به دلیل فضای رقابتی شدید در بین آن ها همواره در تلاشند تا شرایط بهتری را برای مشتریان خود فراهم کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آپتایم سرور (server uptime) چیست؟
برای این که بتوانند در این ضمینه از رقبا پیشی بگیرید باید پلن های مختلفی را با توجه به نیاز ها و بودجه مشتریان فراهم کنند. فاکتورهای زیادی برای خدمات بهترین شرکت ارائه دهنده هاست وجود دارد که یکی از این فاکتورها آپتایم سرور می باشد.

آپتایم سرور (server uptime) چیست؟
به مدت زمانی که برای بالا آمدن و در دسترس بودن سایت سپری می شود آپتایم گفته می شود در تعریف دیگر می توان گفت که آپتایم به توانایی سرورها در مدیریت و بارگذاری سایت ها گفته می شود. از این رو سرور باید همیشه سایت ها را در حال اجرا و در دسترس نگهدارد. سرورهای مناسب همواره به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی به برق و اینترنت متصل می باشند. در صورت قطی یکی از موارد گفته شده دسترسی کاربران به اینترنت امکان پذیر نمی باشد و کاربران نمی توانند سایت خود را بر روی مرورگر مشاهده کنند. به طبع کسی دوست ندارد سایتش دارای مشکل بوده و مشتری هایش را از دست بدهد. به خصوص در مواردی مانند فروشگاه های اینترنتی که کسب و کار از طریق وب سایت انجام می گیرد. در این حالت مشتریان سرور دارای مشکل را ترک کرده و به سرویس خود را از هاستینگ های رقبا و فاقد مشکل تهیه می کنند.

عوامل موثر در تعیین آپتایم سرور
عواملی مانند  شبکه سرور، سخت افزار سرور، نرم افزارهای نصبی  روی سرور مانند میل سرور، وب سرور و امنیت سرور در برابر هکرها و بدافزارها و …. از جمله مواردی است که در تعیین آپتایم سرور مناسب است. یک شرکت خوب هاستینگ خوب باید همواره با استفاده از مانیتورینگ، توانایی مدیریت سرور های خود را بر عهده بگیرد و از اطلاعاتش نسخه پشتیبان تهیه کند و سرورها دارای دیتا سنتر امنی قرار بگیرد تا در برابر هکر ها و دیگر عوامل دچار افت کیفیت نشود. یکی از مهم ترین عواملی که در خرید هاست باید در نظر بگیرید آپتایم سرور می باشد. آپتایم پایین علاوه بر پایین آمدن آمار مشتریان باعث افت رتبه سایت و سئو می شود.

آپتایم سرور (server uptime) چیست؟
مزایای بالا بودن آپتایم سرور 
در صورتی که وب سایت شما فروشگاهی می باشد و از طریق آن محصولات خود را به فروش می رسانید و تجارت انجام می دهید در دسترس بودن سایت شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با یک ساعت آفلاین شدن مبلغ زیادی از درآمد شما به هدر می رود. زیرا مشتری منتظر حل مشکل سایت شما نمی ماند و به فروشگاه های دیگر مراجعه می کند! پس همواره در انتخاب شرکت هاستینگ دقت کنید.

مطالب مرتبط:
چرا باید از CDN در سئوی سایتم استفاده کنم؟
ایجاد فضای مشارکتی در محیط یادگیری الکترونیکی
مروری بر رایانش ابری در موبایل

منبع: https://iranitarh.com