تبیان، دستیار زندگی

آموزش رفع خطای ۴۰۳

خطای ۴۰۳ forbidden error از جمله خطاهای رایج هاست و به معنی ممنوع بودن می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش رفع خطای ۴۰۳
خطای ۴۰۳ forbidden error از جمله خطاهای رایج هاست و به معنی ممنوع بودن می باشد و این خطا یک کد HTTP status واز نوع کدهای ۴xx می باشد و بدین معنی ست که دسترسی به صفحه یا منبعی که در تلاش برای رسیدن به آن می باشید به دلایل مختلفی امکان پذیر نمی باشد و این موضوع ممکن است به دلایل افزایش امنیت، تحریم ها، تنظیمات نامناسب هنگام خرید هاست خطاهای نرم افزاری و یا انسانی می باشد.

اشکال مختلف خطای ۴۰۳ forbidden
خطای ۴۰۳ به انواع مختلف ظاهر می شوند و رایج ترین نمونه های خطا به شکل زیر ظاهر می شوند.
 ۴۰۳ Forbidden
HTTP 403
Forbidden
Error 403
HTTP Error 403.14-Forbidden
Error 403-Forbidden
HTTP Error 403-Forbidden
Forbidden:You don’t have permission to access on this server

خطای ۴۰۳ forbidden error همان گونه در پنجره نمایشگر همه مرورگرهای وب به شکل بالا نمایش داده می شود.

آموزش رفع خطای ۴۰۳
دلایل بروز خطای ۴۰۳ و نحوه رفع خطا
۱- در ابتدا خطاهای احتمالی که باعث بروز خطا می شود را بررسی کنید و از درست بودن آدرس سایت اطمینان حاصل کنید. فقط درست بودن دایرکتوری کافی نمی باشد و بیشتر وب سایت ها به گونه ای طراحی که امکان باز شدن سایت ها از طریق پوشه ها و دایرکتوری ها در آن وجود ندارد. پس وقتی که سعی در نمایش یک پوشه یا صفحه خاص دارید مواجهه با یک پیام  ۴۰۳ Forbidden طبیعی و غیرقابل انتظار می شود. این دلیل رایج ترین دلیل برای یک سایت در مواجه شدن با خطای ۴۰۳ Forbidden می باشد.
۲- حافظه پنهان یا به اختصار کش سیستم خود را پاک کنید. در هنگام ورود به سایت ها مقداری از سایت در مرورگر کش می شود و ممکن است بازدید مجدد شما از سایت با خطای ۴۰۳ Forbidden مواجه میکند.
۳- به وب سایت خود وارد شوید و کارهای عادی خود را انجام دهید در صورت برخورد با خطای ۴۰۳ Forbidden یا همان خطای ۴۰۳ بدین معنی است که شما باید دسترسی کامل مانند ادمین سایت داشته باشید.
۴- کوکی های اضافی مرورگر خود را پاک کنید مخصوصا در مواردی که بصورت معمولی وارد می شوید و وارد شدن دوباره شما در آخرین مرحله کار نمی کند.
۵- در بعضی موارد ممکن است خطای ۴۰۳ Forbidden بصورت اشتباه تنظیم شده است و یا دسترسی به سایت برای افراد خاصی تنظیم شده باشد ولی دسترسی به سایت برای شما هم ضروری می باشد و مدیر سایت از آن آگاهی ندارد در این صورت با مدیریت سایت تماس بگیرید.
۶- در صورت برقراری خطا با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت خود تماس بگیرید. خصوصا در مواردی که مطمئن هستید سایت مورد نظر شما در حال حاظر برای افراد دیگر در دسترس می باشد.
۷- اگر در هنگام ورود به سایت تشخیص دادید که همه مواردی که گفته شد درست است و سایت برای همه افراد دیگر هم در دسترس نمی باشد بعدا مراجعه کنید. مراجعه بعدی راهکار مفیدیست که در این زمان رفع خطا توسط مسئولان سایت صورت گیرد.
۸- در صورتی که با ورود به بعضی از سایت ها توسط گوگل با خطای ۴۰۳ به شکل زیر مواجه شدید رفع خطای ۴۰۳  توسط گوگل امکان پذیر نمی باشد. برخی سایت ها ممکن است بعضی آی پی ها را تحریم کرده باشند که با ورود به سایت توسط گوگل با خطای ۴۰۳ مواجه می شویم.
تنها راه استفاده از VPN یا سایر ابزارهای موجود برای تغییر آی پی می باشد. در صورت ورود با VPN همچنان خطا برقرار باشد این بدین معنی ست که کوکی ها و کش مرورگر مانع رفع خطا می شود که باید در ابتدا آن ها را خالی کرده و سپس دوباره امتحان کنید.
چنین مشکلاتی متاسفانه در سرویس هایی نظیر گوگل آنالیتیکس، ادوردز، GTM و سایر ابزارهای کاربردی گوگل وجود دارد.

آموزش رفع خطای ۴۰۳
۹- رفع خطای ۴۰۳ در گوگل پلی اندروید  هم بدین ترتیب می باشد که در ابتدا کش موجود در گوگل پلی را پاک کرده و با ابزار VPN وارد شوید تا خطا از بین برود.
۱۰- برای رفع خطای ۴۰۳ در وردپرس و جوملا  ابتدا همه افزونه ها را بطور موقت غیر فعال کنید. در صورت وجود خطا این بدین معناست که یک یا چند افزونه مشکل ساز بوده و یا تداخل دارند و باید بررسی شوند.
۱۱- برای رفع خطای ۴۰۳ در وردپرس و جولا و یا سایت های دیگر که روی سرورهای آپاچی وجود دارد راه حل های دیگر هم وجود دارد و آن این ست که کدهای htaccess. را بصورت موقتی غیر فعال کنید و سپس بررسی نمایید.
۱۲- ممکن است مشکل ۴۰۳ در Cloudflare هم رخ بدهد. به دلیل تداخل در سایت شما ممکن است شاهد این باشید که بعد از فعال سازی کلود فلیر نیز این خطا رخ دهد. در صورت عدم وجود هاست مناسب می توانید از ایرانی طرح هاست مناسب با تخفیف خوب پیشنهاد دهید.

مطالب مرتبط:
آموزش رفع خطای ۴۰۰ Bad Request
آموزش مکمل در آموزش الکترونیکی
آیا آموزش مجازی بهتر عمل می کند؟

منبع: https://iranitarh.com