تبیان، دستیار زندگی

آموزش رفع خطای ۴۰۰ Bad Request

خطای ۴۰۰ Bad Request که به اختصار ارور ۴۰۰ گفته می شود یک کد HTTP status می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش رفع خطای ۴۰۰ bad request
این خطا بدین معنی می باشد که  وقتی که شما درخواستی ارسال می کنید (معمولا درخواست ساده ای مانند بارگذاری صفحات می باشد) ممکن است نادرست باشد یا خراب شده باشد به گونه ای که سرویس دهنده قادر به دریافت و ارسال آن نمی باشد و همین دلیل باعث خطای ۴۰۰ می شود.

نحوه نمایش خطای ۴۰۰
۴۰۰ Bad Request
Bad Request. Your browser sent a request that this server could not understand.
Bad Request – Invalid URL
Bad Request: Error 400
HTTP Error 400 – Bad Request
۴۰۰ – Bad request. The request could not be understood by the server due to malformed syntax. The client should not repeat the request without modifications.

که به ترتیب به معنای زیر می باشند:
درخواست نامناسب ۴۰۰
درخواست نامناسب. مرورگر درخواستی ارسال می‌ کند ولی از سوی سرویس‌ دهنده معتبر نمی باشد
درخواست نامناسب. نشانی نامعتبر می باشد
درخواست نامناسب: خطای ۴۰۰
خطای HTTP درخواست از طرف نام میزبان، معتبر نمی باشد.
درخواست نامناسب – ۴۰۰ درخواست توسط سرور به دلیل ترکیب نادرست انجام نمی شود. مشتری نباید درخواست را بدون تغییر تکرار کند.

این خطا در پنجره مرورگر همانند دیگر صفحات وب نمایش داده می شود .
در مرورگر اینترنت پیام “The webpage cannot be found” نشان دهنده خطای ۴۰۰ می باشد.
مرورگر این خطا را HTTP ۴۰۰ Bad Request یا چیزهای دیگری نزدیک به این جمله درج می کند.

دلایل بروز خطای ۴۰۰
این خطا بیشتر به عنوان درج نشانی نادرست در پنجره مربوط به آدرس ایجاد می شود. ولی با این حال علت های دیگری نیز برای بروز این خطا وجود دارد.

آموزش رفع خطای ۴۰۰ bad request
آموزش رفع خطای ۴۰۰ Bad Request
۱- در ابتدا خطاهای احتمالی که در URL موجود می باشد را بررسی کنید. دلیل رایج این خطا نگارش نادرست نشانی اینترنتی و یا لینکی می باشد که به طور اشتباه درج شده است.
۲- کوکی های مرورگر خود را اگر با خطای درخواست نادرست از سرویس گوگل مواجه شد حذف کنید. ممکن است بیشتر کوکی ها خیلی قدیمی و یا از کار افتاده باشند در حال خواندن خطای ۴۰۰ را نشان دهد.
۳- کش DNS را پاک کنید. این کار باعث می شود خطایی ۴۰۰ رفع شود. اگر دلیل بروز این سوابق و رکوردهای از رده خارج DNS می باشد که در کامپیوتر شما ذخیره می شود می توانید با استفاده از دستور ipconfig /flushdns در پنجره خط دستور ویندوز کش DNS را پاک کنید.
۴- راه حل بعدی برای رفع خطا پاک کردن کش ویندوز می باشد. ممکن است یک رونوشت از صفحه مرورگر که در هنگام تلاش برای دسترسی به آن با خطای ۴۰۰ مواجه می شوید می تواند ریشه این مشکل باشد.
۵- برای برطرف کردن این خطا می توانید از روش رفع خطای ۵۰۴ استفاده کنید.
۶- بعضی مواقع ممکن است هنگام آپلود فایل با خطای ۴۰۰ مواجه شوید که این خطا ممکن است به دلیل حجیم بودن فایل شانس بروز خطای ۴۰۰ برای شما زیاد باشد که در این مواقع ممکن است فایل توسط سرور یا سرویس دهنده رد شود.
۷- در صورتی که خطای ۴۰۰ برای هر وب سایتی رخ دهد این خطا ناشی از مشکل اینترنت و اتصال سیستم شما به اینترنت می باشد. در این مواقع تست سرعت را انجام دهید همچنین این مساله را با تامین کننده اینترنتی یا همان ISP مکاتبه کنید تا از درستی همه مراحل مطمئن شوید.
۸- ممکن است خطای ۴۰۰ از طرف شما نباشد و سایت میزبان شما باید این مساله را حل کند. در این صورت با سایت میزبان خود تماس بگیرید.
۹-در صورت عدم موفقیت با موارد گفته شده ، خطا را در زمان دیگری بررسی کنید.

مطالب مرتبط:
آموزش مکمل در آموزش الکترونیکی
مقایسه آموزش الكترونیكی با آموزش سنتی
آیا آموزش مجازی بهتر عمل می کند؟

منبع: https://iranitarh.com