تبیان، دستیار زندگی

این 5 ماده به کاهش چربی شکم و وزنتان کمک می‌کنند

چربی سوزهای زمستانی

قصد کاهش وزن دارید اما هات‌چاکلت و غذاهای گرم و پرکالری نمی‌گذارند به رژیمتان وفادار بمانید؟ بدانید تنها نیستید! در مطالعات زیادی معلوم شده بیشتر افراد در زمستان نسبت به تابستان بیشتر تمایل به خوردن دارند و برای همین در ماه‌های سرد زمستان وزن اضافه می‌کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هویج و چغندر
تمایل ما به خوردن غذای گرم و چرب در زمستان بیشتر است. البته ایرادی ندارد گاهی هم جواب اشتهایمان را بدهیم و چیزی که هوسش را کرده‌ایم بخوریم، اما اگر این کار تبدیل به عادت شود حتماً دچار اضافه وزن خواهیم شد.

خوشبختانه در زمستان، سبزی‌ها و میوه‌های متنوعی وجود دارد کار کاهش وزن ما را ساده‌تر می‌کند. اگر تصمیم گرفته‌اید در این ماه‌های سرد، چند کیلو از وزنتان کم کنید پس بخوانید.

هویج

هویج سرشار از فیبر است که تجزیه و گوارش آن زمان می‌برد و در نتیجه مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد. اگر احساس سیری کنید طبیعتاً کمتر هوس خوردن خواهید کرد. هویج بسیار کم کالری و ذاتاً غیرنشاسته‌ای است. شما می‌توانید آن را خالی بخورید یا اینکه به اسموتی‌ها و سالادها و سوپ‌هایتان اضافه کنید.

چغندر

چغندر سرشار از فیبرهای مفید برای کاهش وزن است. صد گرم چغندر فقط حدود 43 کالری، 0.2 گرم چربی و 10 گرم کربوهیدرات دارد. شما می‌توانید این سبزی ریشه‌ای را در سالادها و آبمیوه‌ها استفاده کنید. نوع تازه و رسیده‌ی آن، بیشترین فواید را دارد.
بیشتر بخوانید

 لاغری به کمک چغندر

دارچین

این ادویه‌ی گرم و بی‌نظیر می‌تواند بخشی جدانشدنی از پخت و پز زمستانی‌تان باشد. دارچین برای کاهش وزن مفید است و متابولیسم را سرعت می‌دهد. سینامالدئید در دارچین، سوخت و ساز بافت چربی احشایی را افزایش می‌دهند. دارچین محرک انسولین نیز هست. اگر بدن به انسولین مقاوم شود، قند را سریع‌تر سوخت و ساز کرده و در نتیجه منجر به افزایش وزن می‌شود.

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله در کنترل قند خون و افزایش ترشح انسولین خوب عمل می‌کند. ضمناً این دانه‌ها برای سرعت دادن به متابولیسم مفیدند. گالاکتومانان یک عنصر محلول در آب است که در تخم شنبلیله وجود دارد و اشتها را سرکوب می‌کند. شما می‌توانید این دانه‌ها را طی شب در فنجانی آب خیسانده و صبح ناشتا آن را مصرف کنید.

گواوا

میوه‌ی گواوا، تُرد و جذاب است که سرشار از فیبرهای غذایی بوده و تقریباً 12 درصد از نیاز روزانه‌ی شما به فیبر را تأمین می‌کند. این میوه در تقویت عملکرد گوارش نیز مفید است. عملکرد خوب گوارش برای متابولیسم سریع لازم است که در نهایت منجر به کاهش وزن اضافی خواهد شد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.