تبیان، دستیار زندگی

در سال ۲۰۱۸ چه کلماتی بیشتر در گوگل جستجو شدند؟

مانند سنت هر ساله گوگل با نزدیک شدن به پایان سال میلادی فهرستی از بیشترین کلمات سرچ شده در طول سال منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گوشی
اگر به بیشترین کلمات سرچ شده در این فهرست نگاهی بیاندازیم متوجه می‌شویم سال 2018 سال مرگ افراد مشهور بود. نام "Avicii"، موسیقیدان مطرح و جوان سوئدی که در آوریل امسال درگذشت دومین کلمه پر جستجو در سال بود،
همچنین "مک میلر" خواننده آمریکایی و "استن لی" نویسنده مشهور بسیاری از فیلم‌های ابرقهرمانانه نیز که در سال جاری درگذشتند، به ترتیب در رتبه سوم و چهارم این فهرست قرار دارند.
"استیون هاوکینگ" فیزیکدان جنجالی آمریکایی نیز در مارس سال جاری درگذشت و نام وی در رتبه نهم فهرست قرار دارد. در این رده‌بندی نام یک سرآشپز معروف، یک طراح مد و لباس و یک خواننده دیگر وجود دارد که در نهایت از 10 کلمه پر جستجو در سال 2018 هفت مورد به مرگ افراد مشهور اختصاص می‌یابد.
اما در این فهرست نام "Meghan Markle" عضو جدید خانواده سلطنتی انگلیس که امسال با پرنس هری ازدواج کرد در جایگاه  ششم قرار دارد، فیلم موفق "پلنگ سیاه" (Black Panther) نیز پنجمین کلمه پر جست‌وجو در سال بود و در نهایت همانطور که پیش‌بینی می‌شد مهم‌ترین رویداد سال جام‌جهانی 2018 روسیه بود که باعث شد کلمه "جام‌جهانی" (World Cup) بیشترین جستجو را در کل سال داشته باشد.
اما فهرست بالا آمار کلی سال بود، اگر بخواهیم به دسته بندی‌های مختلف رجوع کنیم، در بخش اخبار موضوعاتی مانند جام‌جهانی، طوفان فلورنس و طوفان مایکل در آمریکا که خسارات بسیاری بر جای گذاشت، ازدواج سلطنتی انگلیس و تیراندازی مرگبار در یکی از مدارس فلوریدا آمریکا(که 17 نفر در آن کشته شدند)  جزو 10 سرچ برتر بودند.
همچنین کلمه "Government Shutdown" به معنای تعطیلی دولت نیز در این رتبه بندی دیده می‌شود. (در دولت آمریکا زمانی که بخش‌های سیاسی نتوانند بر سر تخصیص بودجه به توافق برسند، تعطیلی دولت رخ می‌دهد، در این حالت تمام بخش‌های دولتی تعطیل می‌شوند و کارمندان بدون حقوق از کار معلق می‌گردند، در این وضعیت تنها خدمات حیاتی مانند پلیس، بیمارستان‌ها، پست، آتش‌نشانی و... فعال می‌مانند.
در سال 2018 به دلیل اختلاف بین جهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر لایحه بودجه دولت ترامپ، این کشور تعطیلی دولت در طی سه روز رخ داد.)همچنین در بخش ورزشکاران نام تامپسون بسکتبالیست کانادایی در رتبه اول به چشم می‌خورد، الکسیس سانچر فوتبالیست معروف به واسطه انتقال خود به منچستریونایتد که از موضوعات داغ سال بود رتبه دوم را دارد . فیلیپ کوتینیو بازیکن مطرح برزیلی که در اوایل سال به بارسلونا پیوست و همچنین هری‌کین آقای گل جام‌جهانی نیز در 10 سرچ برتر ورزشکاران دیده می‌شوند. همچنین مبارزه جنجالی حبیب نورماگومدف و کانر مک‌گریگور منجر شد تا نام این دو نیز در 10 جست‌و‌جو برتر ورزشکاران جای بگیرد.
در بخش فیلم و سینما نیز همانطور که گفته شد فیلم "پلنگ سیاه" (Black Panther) بیشترین جست‌وجو را داشت. در ادامه فیلم "Deadpool 2" در جایگاه دوم و " Venom" با بازی تام هاردی در جایگاه سوم قرار دارند. همچنین فیلم انتقام جویان " Avengers: Infinity War" چهارمین فیلم با سرچ بالا در گوگل است. در این فهرست نام انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 " Incredibles 2" و فیلم دنیای ژوراسیک " Jurassic World: Fallen Kingdom" نیز به چشم می‌خورد. 
یکی دیگر از بخش‌هایی که گوگل هر سال کلمات پر جست‌وجو آن را منتشر می‌کند جملاتی است که با How to "چگونه..." آغاز می‌شود. مردم در همه نقاط دنیا عادت دارند تا سوالات خود را از گوگل بپرسند، این اتفاق  بسیار معمول است و با نگاهی به فهرست پایین متوجه می‌شوید که گاهی اوقات مردم در انجام کارهایی بسیار ساده به مشکل می‌خورند و راه حل را از گوگل می‌پرسند.
در فهرست زیر جایگاه اول و دوم به رای دادن اختصاص دارد "چگونه رای بدهم؟"، "چگونه برای رای دادن ثبت نام کنم؟".  جایگاه پنجم به به‌روزرسانی‌های اعصاب خورد کن اختصاص دارد "چگونه آپدیت خودکار را خاموش کنم؟". با پیشرفت ارز‌های دیجیتال سوالات مردم در این رابطه هم زیاد شده و جایگاه هشتم از این فهرست به سوال "چگونه بیت‌کوین بخرم؟" اختصاص دارد.
منبع:تابناک