تبیان، دستیار زندگی

رسانه ملی یک هزارم غرب تولید مهدوی ندارد

حجت الاسلام میرصادقی گفت: کاش یک هزارمی که در غرب بدون پشتوانه علمی درباره مهدویت در حال تولید محتوا و کار رسانه ای است، در جامعه اسلامی ما با این منابع عظیم اعم از آیات قرآن و روایات درباره امام زمان(عج)، کار رسانه ای صورت می گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
تلویزیون

حجت الاسلام «سیدجواد میرصادقی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان که به منظور بررسی عملکرد صدا و سیما در زمینه ترویج آموزه های مهدوی انجام شد، اظهار کرد: صدا وسیما در حال حاضر به دنبال تبلیغات کالا، موسسات و یا اپلیکشن هاست و رویکرد اسپانسرگونه (حامیانه) در برنامه های تولیدی و حتی فیلم ها و سریال ها دارد و به نوعی امروزه اسپانسرها در تلویزیون در حال برنامه سازی هستند و مجری ها و دست اندراران نیز دستمزدهای کلان برای یک برنامه یک ساعته می گیرند اما باید بررسی شود همین رسانه ملی چه میزان برای آموزه های مهدویت برنامه تولید می کند؟.
مسئول اجرایی معاونت پژوهش مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه اگر به جای این کالاهای بی فایده و پر زرق و برق از مهدویت سخن گفته شود در اصلاح سبک زندگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: امروز غربی ها در زمینه آخرالزمان و منجی موعود تولید محتوا و برنامه ریزی بسیار دارند، در واقع غربی ها هنر خود را خرج مفاهیم آخرالزمانی می کنند و در این زمینه فیلم و انیمیشن می سازند، کتاب منتشر می کنند و تبلیغات بسیار انجام می دهند اما در رسانه ملی ما متاسفانه پرداخت به مباحث مهدوی در مقابل توجه به درآمدزایی و تبلیغ کالاهای بی مصرف جایی ندارد.

میرصادقی اضافه کرد: غربی ها کتاب های پیرامون آخرالزمان خود را با شمارگان میلیونی چاپ می کنند تا تمام دنیا این کتاب ها را مطالعه کنند، اما میزان صداوسیما جمهوری اسلامی چقدر برنامه برای معرفی کتاب های مهدوی تدارک دیده است، باید برنامه ای تولید و به صورت هفتگی کتاب های مهدویت در رسانه ملی معرفی شود.
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در ادامه بیان کرد: رسانه ملی هم در تلویزیون و هم رادیو باید برنامه هایی هفتگی مهدوی داشته باشد تا پیرامون موضوعات مختلف مهدوی بحث و ارائه نظرات کارشناسانه صورت بگیرد.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا برنامه های گفت و گو محوری که صدا و سیما درباره مهدویت تولید می کرد، پاسخگوی نیازهای این حوزه و هجمه های دشمن بود؟»، گفت: اگر همان قدر را هم حذف نمی کردیم می توانست منشا اثر باشد اما اکنون اصلاً برنامه ای ندارد.
میرصادقی تاکید کرد: در این برنامه ها با استفاده از کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت که هیچگونه چشمداشتی ندارند، می توان آموزه های مهدی را به جای تبلیغ این همه کالا و مصرف گرایی مطرح کرد و به موضوعاتی درباره وظایف منتظران، حکومت امام زمان(عج)، دوران غیبت و پاسخ به شبهات مطرح در این زمینه پرداخت تا این مطالب به صورت گسترده و فراگیر در فضای مجازی نیز منتشر شود.
وی ابراز کرد: برنامه های مهدوی رسانه ملی باید در زمان های مناسب و پربیننده پخش شود تا تاثیرگذار باشد و باید حتما تکرار شود تا همه مخاطبان آن افزایش یابند هم اثرگذارتر باشند.
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در پایان خاطرنشان کرد: کاش یک هزارمی که غرب بدون پشتوانه علمی درباره مهدویت و آخرالزمان در حال تولید محتوا و کار رسانه ای است، در جامعه اسلامی ما با وجود این منابع عظیم آیات قرآن کریم و روایات درباره امام زمان(عج) کار رسانه ای صورت می گرفت.

منبع : خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.