تبیان، دستیار زندگی

طیفی قصد دارد به هر قیمت شده، از مجلس انتقام بگیرد

در روزهای اخیر، چندین فیلم و ویدئوی کوتاه از برخوردهای نامناسب برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شده و موجی از نارضایتی از عملکرد وکلای ملت در خانه ملت به راه افتاده و مردم به‌ تلافی عدم برخورد با نمایندگان هتاک، اقدام به پخش این فیلم‌ها ـ که گاهی برخی از آن‌ها قدیمی است ـ می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مجلس
در روز‌های اخیر، چندین فیلم و ویدئوی کوتاه از برخورد‌های نامناسب برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شده و موجی از نارضایتی از عملکرد وکلای ملت در خانه ملت به راه افتاده و مردم به تلافی عدم برخورد با نمایندگان هتاک، اقدام به پخش این فیلم‌ها ـ که گاهی برخی از آن‌ها قدیمی است ـ می‌کنند.
ماجرا از روزی شروع شد که فیلم فحاشی نماینده سراوان به یکی از مأموران گمرک پخش شد. بعد از آن مجلس در جلسه غیرعلنی، به دفاع از نماینده پرداخت و رئیس مجلس به جای برخورد با نماینده خاطی، به دنبال پخش‌کننده فیلم و محکوم کردن وزیر اقتصاد برآمد و بعد از این ماجرا بود که کاربران فضای مجازی، شروع به انتشار فیلم‌های توهین نمایندگان به مردم یکی پس از دیگری کردند.
اما نمایندگان مجلس، دلایل مختلفی برای این رفتار مردم می‌آورند؛ برخی‌ ادعا می‌کنند که این ‌یک سناریوی از پیش تعیین‌شده برای انتقام‌گیری از مجلس است. برخی دیگر اعتقاد دارند که رقبای سیاسی، زمینه‌های ساخت این ویدئو‌ها را برای تخریب نمایندگان آماده کرده‌اند و در این میان، چند نفری هم می گویند، ناتوانی نمایندگان در مدیریت اقتصادی کشور، باعث نارضایتی‌های عمیق در جامعه شده که اثر خود را این‌ گونه نشان می‌دهد.
محمد محمودی شاه‌نشین در گفت وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: نمایندگان نسبت به موکلین و مردم یک حقوقی دارند و متقابلاً موکلین نیز نسبت به مردم دارای حقوقی هستند، ازیک‌طرف این برای دولت نیز صادق است رعایت این حقوق نیز باید بر اساس حسن اخلاق و رعایت شئونات باشد.
وی در ادامه گفت: متأسفانه در بحث نمایندگی و شورای شهر، چون بحث رقابت مطرح است، به‌درکردن رقیب به هر وسیله‌، جایز شمرده می شود. برخی‌ گمان می‌کنند باید از هر وسیله برای رسیدن به هدف خود استفاده کنند، حال آنکه باید رعایت شئونات و اعتبار و آبروی مردم مهم باشد.
وی گفت: گاهی شرایط را چنان فراهم کرده و جو را آن‌چنان می‌کنند تا به ‌محض اینکه یکی از مسئولان در این شرایط دچار تنش شد، همان چند ثانیه را فیلم بگیرند و از آن سوءاستفاده ‌کنند، اما به ‌هر حال، نمایندگان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و با مردم و حتی مخالفان با احترام برخورد کنند.
این نماینده مجلس ادامه داد: در مراسم خصوصی که بچه‌های ستاد خانم آقاپور هم بودند، کسی چیزی می گوید و ایشان نیز در جواب می گویند، اگر کسی به من رأی ندهد، خفه‌اش می‌کنم. این موضوع دو سال پیش است، ولی الآن آن را بازنشر می‌کنند و می‌گویند آقاپور می‌خواهد مخالفانش را خفه کند.
این نماینده در پاسخ به این که به ‌هر حال نماینده‌ها هم مقصرند و اتفاق افتاده که نماینده‌ای در مراسم رسمی با پایه میکروفن به دیگری حمله کرده و یا نماینده‌ای که به یک نفر در جمع توهین می‌کند و خلاصه همه موارد نمی تواند اتفاقی باشند، گفت: من نمی‌گویم که همه کارشان درست است. نماینده باید شأن خود را نگه دارد.
وی گفت: نماینده‌ها هم نقطه‌ضعف دارند و می‌توانند خطاکار باشند. همه ما انسان هستیم؛ اما مشکلات امروز آن‌ قدر زیاد است که مردم به دنبال بهانه‌ای برای حمله کردن به نمایندگان هستند. البته بخشی از این موضوعات از پیش طراحی شده است و برخی اتفاقات نظیر تصویب CFT، لایحه پول‌شویی و یا رأی اعتماد به برخی وزرا، باعث شده که یک طیف بخواهد به هر قیمت شده از مجلس انتقام بگیرد که چرا این رأی‌ها را داده‌اند.
بخش دیگر نیز به مشکلات اقتصادی مربوط است که در کشور ایجاد شده. مردم انتظار داشتند که مجلس بسیاری از مشکلات را حل کند، ولی ما واقعاً در این بخش ناتوان بودیم. مجلس ما نتوانست برنامه‌ریزی درستی داشته باشد که مردم در این شرایط کمترین آسیب را ببینند. من به ‌عنوان نماینده قبول دارم مجلس از این بابت ناتوان بوده است.
در این مدت به مردم فشار زیادی وارد شده؛ بنابراین، باید تلاش کنیم در این زمان باقی‌مانده و با پیگیری‌هایی که می‌کنیم، بخشی از مشکلات را حل کنیم و فشار به مردم را کاهش دهیم.
منبع:تابناک