تبیان، دستیار زندگی

استاندار تهران: زدودن معتادان متجاهر و کودکان کار از چهره شهر خواست دولت است

استاندار تهران گفت: زدودن معتادان متجاهر و کودکان کار از چهره شهر و ساماندهی آنها از انتظارات دولت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کارشناس
انوشیروان محسنی بندپی در نشست مشترک با فرمانده انتظامی و رؤسای پلیسهای تخصصی تهران بزرگ با بیان اینکه فعالیت در هر نهادی، حساسیت، ویژگی‌ها و سختی دارد، اظهار کرد: سختی فعالیت در نیروی انتظامی برای فعالان عرصه نظم و امنیت از مزیتهای آن بیشتر است.
استاندار تهران با اشاره به حضور نیروهای انتظامی در شرایط سخت، برف، یخبندان، شب و روز و در زمانهای وقوع  بحران در داخل و بیرون شهر، تصریح کرد: این  نیروهای انتظامی است که در هر بحرانی، حتی پیش از حضور دستگاه‌های امدادی، حضوری قوی و اثرگذار دارد.
بندپی ادامه داد: در هر جامعه‌ای اگر امنیت، نظم، انضباط  و آرامش  فراهم شود سایر آحاد جامعه نیز نقش خود را به درستی ایفا می‌کنند، ویژگی اخلاق‌مداری و جامعه محوری نیروی انتظامی در فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری تأکید شده است و ایشان بر این اصل تاکید دارند که مردم ولی نعمت ما هستند و باید به گونه‌ای با مردم رفتار شود که احساس سختی به آنها نرسد.
وی نقش نیروی انتظامی در تأمین امنیت و آرامش مردم به ویژه در شرایط خاص از جمله مشکلات و فشارهای اقتصادی را مهم دانست و گفت: ایجاد یگانهای مختلف در پلیس از راهنمایی و رانندگی تا پلیس فتا، پیشگیری و امنیت، نشان‌دهنده وظیفه مهم، حساس و خطیر این قشر از زحمت‌کشان جامعه است.
استاندار تهران رفع چهره شهر از معتادان متجاهر و کودکان کار، خیابانی و ساماندهی آنها را یکی از انتظارات دولت دانست و افزود: نیروی انتظامی در موضوع جمع‌آوری، غربالگری و ایجاد ظرفیت نگهداری دو هزار نفره برای معتادان متجاهر در استان تهران نقش مهمی داشته است و اخلاق‌پذیری و زیست‌پذیری در استان تهران را محقق ساخته است.
بندپی یادآور شد: خوشبختانه، روش مدبرانه، خلاقانه و بهره‌مندی از نیروهای متخصص در نیروی انتظامی، شرایط ایمن و خوبی را در شهر تهران فراهم کرده است و هر اقدام خوب و مثبت در  شهر تهران برای کشور الگو است و حتی عملکرد منفی در استان تهران می‌تواند در کل کشور اثرگذار باشد.
منبع:تسنیم