تبیان، دستیار زندگی

قوانین انتخاب لباس زمانی که چاق یا لاغر شده اید

بعضی از افراد در طول دوران بزرگسالی شان هیچ گونه تغییر سایز یا وزنی را تجربه نمی کنند؛ درحالی که این کاملاً طبیعی است که افراد به دلیل تغییر سبک زندگی، سن، بارداری و…، با تغییر سایز یا وزن در زمان های مختلف دست و پنجه نرم کنند. گرچه امیدوارم که زنان با این تغییرات فرمی، با یک رویه سالم و منطقی کنار بیایند و آن را به عنوان بخشی از زندگی خود بپذیرند، اما این کاملاً قابل درک است که نوسانات وزنی باعث ایجاد مشکلاتی در لباس پوشیدن و یا انتخاب لباس مناسب شود. آیا تو هم گرفتار این تغییرات وزنی هستی؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لباس، چاقی، لاغری، پوشیدن، انتخاب لباس، خیاطی، اکسسوری، بودجه، زیبایی، انسان زیبا
  خوشبختانه استراتژی هایی وجود دارد که می توانی به وسیله آنها، کمد لباس هایت را با شرایط مختلف تطبیق دهی و در مورد لباس هایت احساس بهتری داشته باشی. مهم نیست سایز تو چند است! سایز تنها یک عدد است! در نگاه من، انتخاب لباس هایی که آنها را دوست داری و با فرم امروز بدن تو متناسب هستند، نشانه ای از علاقه تو نسبت به خودت و اعتماد به نفس بالای توست….
آیا واقعاً نیاز است که شلوار جینی را که در دوران دانشگاه می پوشیدی، نگه داری؟ دوران جذاب دانشجویی تمام شده، تو هم دیگر آن آدم سابق نیستی! پس آنچه را که به گذشته مربوط است و دیگر در حال حاضر مناسب تو نیست، دور بریز! با من همراه باش تا ۵ راه حل کاربردی برای انتخاب لباس مناسب با تغییرات سایزت را به تو معرفی کنم:

کمدت را بازرسی کن

کمد و جالباسی ات را بگرد و محتویات آن را به سه دسته تقسیم کن: نگه دار، به خیاط بده، رد کن بره! آن لباس هایی که مناسب توست و بعد از آخرین افزایش / کاهش وزن هنوز قابل استفاده هستند را نگه دار. تکه هایی که نیاز به تعمیر یا تغییر دارند را به خیاط بسپار و در آخر، لباس هایی که در حال حاضر مناسب و اندازه تو نیستند را کنار بگذار؛ چرا که ممکن است دیگر هیچ وقت اندازه تو نباشند. البته که این مورد شامل حال خانم های باردار نمی شود! فقط به دلیل اینکه ممکن است روزی دوباره به وزن ایده آلت بازگردی، کمد لباس هایت را شلوغ نکن! با خالی و مرتب کردن کمد، می توانی برای تهیه لباسهای جدید و مناسب جا باز کنی.

بر روی تکه های قابل انتقال سرمایه گذاری کن

یک معضل بزرگ در مورد لباس پوشیدن در طول دوره انتقال وزن این است که اگر تو برای خرید لباس های گران قیمت در این مدت هزینه کنی، ممکن است هیچ کدام از آنها تا ۶ ماه آینده دیگر اندازه ات نباشند. در عوض، بهتر است در این مدت لباس هایی را تهیه کنی که برای امروز و آینده، مناسب تو و قابل استفاده ات باشند. این نمونه لباس ها کشی و دارای کمرهای قابل تنظیم هستند. مثل:
بلوزها، دامن ها و شلوارهایی که بتوان اندازه کمر آنها را تنظیم کرد؛
لباس های شل و آزادی که هم بتوان به صورت ساده از آنها استفاده کرد و هم با بستن یک کمربند روی آنها، قسمت کمر را مشخص تر کرد؛
بافت ها، ژاکت ها، کت ها و سوییشرت های آزاد پنبه ای یا کتان که تا ۱ – ۲ سایز متفاوت هم قابل استفاده هستند،
شلوار جین های کشی که به دلیل چسبان بودن می توانند با فرم بدن هماهنگی پیدا کنند.

با خیاطت ملاقات کن

خیاط می تواند به تو کمک کند! اگر در اثر تغییر وزن و سایز، لباسی مناسب تو نیست اما آن را دوست داری، قبل از اینکه آن را دور بیندازی یا یک نمونه جدید را خریداری کنی، آن را به خیاط بده تا در صورت امکان برایت تغییرش دهد و اندازه اش کند. قیمت خیاطی در بیشتر مواقع از خرید یک نمونه جدید کمتر است.

اکسسوری ها را فراموش نکن

کفش ها، کیف های دستی، اکسسوری هایی مثل جواهرات و…، قطعات مهمی برای تکمیل ظاهر تو هستند. اکثر آنها با افزایش / کاهش وزن و سایز تغییر نمی کنند و هنوز قابل استفاده اند؛ بنابراین داشتن تعدادی از آنها متناسب با سلیقه ات می تواند اعتماد به نفست را بالاتر برده و باعث شود از ظاهرت رضایت بیشتری داشته باشی.

مقداری از موارد مورد نیاز را متناسب با بودجه ات تهیه کن

اگر وزن تو به دلایل خاصی مثل بارداری یا واکنش به تست یک داروی پزشکی تغییر کرده است، با توجه به بودجه ات می توانی مقداری از لباس های ضروری و مورد نیاز این دوره ات را تهیه کنی یادت باشد نیازی نیست نمونه های گران قیمت را خریداری کنی. اگر وزن تو برای حدود ۶ ماه است که تثبیت شده، آنگاه می توانی برای خرید آن تکه های خاص و دلربا، هزینه کنی.
کلید اصلی داستان این است که همواره به تناسب توجه کنی. یادت باشد که همیشه چند تکه مناسب و اندازه با بدنت دم دست داشته باشی. یک نکته مهم دیگر این است که تغییر سایز بدن تو به معنای تغییر سایز لباس زیر تو نیز هست. مطمئن شو که لباس های زیر تو کاملاً اندازه ات هستند و اندام تو در آنها آویزان یا فشرده نشده است؛ چرا که لباس زیر اندازه واقعاً در بهتر به نظر رسیدن فرم یک بلوز یا پیراهن نقش مهمی دارد.
منبع : چی بپوشم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.