تبیان، دستیار زندگی

تبیان پای صحبت های محمدعلی باشه آهنگر

بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مصاحبه ای اختصاصی، حرف‌های استراتژیک کارگردان «سرو زیر آب» را منتشر کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایش و نقد «فیلم سرو زیر آب» ویژه خبرنگاران و فعالان فضای مجازی
به گزارش روابط عمومی، محمدعلی باشه آهنگر در بخشی از صحبت های خود در خصوص فیلم سینمایی «سرو زیر اب» می گوید: «به‌جرئت می‌توان گفت 99 درصد افراد حاضر به گفتن خاطرات نیستند و آن را به‌عنوان فیض الهی میان خود و خدا و شهدا محفوظ می‌دارند. بسیاری دیگر حضور ندارند. یا شهید و جانباز شده‌اند و یا علاقه‌ای به بازگویی ندارند. برخی فاقد نشانی و دسترسی هستند. مثلاً شما باید بدانید که گروهی حدود 300 نفر از گناباد در این حرکت سهم ویژه دارند. روستایی به نام همین رزمندگان ثبت و تندیس‌هایی هم نصب‌شده است. یکی دیگر از این موارد این‌که این مسیر با مخالفت بسیاری از خود این عزیزان و برخی رسته‌های بالادستی روبرو است. آن‌ها به دلایلی که گاهی عنوان هم نمی‌کنند تصویری شدن این بخش را مفید نمی‌دانند. جالب است بدانید کمتر تصویری از دوران معراج شهدای اهواز موجود است. اگر هم عکس یا تصویری است شخصی است و به‌طور سیستماتیک گرفته نشده است. اگر عکسی از شهیدان هست برای آلبوم کردن و یافتن خانواده و شناسایی شهید گرفته‌شده و کارکرد دیگری ندارد. از طرفی تماشاگران حاضر به دیدن برخی از صحنه‌های معراج، تدفین، تشییع و تصاویر مشابه نیستند. یعنی از دو سو علاقه‌ای دیده نمی‌شود.»
متن کامل مصاحبه با محمدعلی باشه آهنگر؛ کارگرادان فیلم سینمایی «سرو زیر اب»، در بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در دسترس علاقمندان می باشد.