تبیان، دستیار زندگی

آبشار لاشو

آبشار لاشو در استان گلستان واقع است. آبشار لاشو در فاصله 4 کیلومتری جنوب شرقی روستای فاضل آباد از توابع شهرستان آزاد شهر قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  
آبشار لاشو

آبشاربه صورت دوپله ای بوده و ارتفاع آن به 25 می رسد.وجه تسمیه این آبشار ( لاشو ) برگرفته شده ازنام روستائی است كه در نزدیكی این آبشار بوده ودرحال حاضر ازبین رفته و فقط آثار آن برجای مانده است. آب این آبشار كه ازچهار چشمه دائمی دامنه های شمالی البرز سرچشمه می گیرد مورد استفاده كشاورزی روستای فاضل آباد و همچنین برای مصرف شرب روستائیان قرار می گیرد.
آبشار لاشو

برای دسترسی به آبشار لاشو، در مسیر جاده شاهرود، بعد از دانشگاه آزاد شهرستان آزادشهر وار جاده فرعی روستای فاضل آباد شوید، پس از روستای فاضل آباد، حدودا 200 متر سمت چپ به سمت جنگل با فاصله ای در حدود 2500 متر یک فضای جنگلی وسیع قرار دارد که مورد استفاده بازدیدکنندگان جنگل قرار میگیرد، از این نقطه تا آبشار حدود 1500 متر فاصله است که نیازمند پیادروی سبکی است.
آبشار لاشو

فاضل آباد، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آزادشهر در استان گلستان است. این روستا در دهستان خرمارود شمالی قرار دارد. آزادشهر با وجود واقع شدن در مسیر یکی از قدیمی ترین راه های کهن ایران و برخی آثار بدست آمده در اطراف شهر که جکایت از قدمت بسیار منطقه دارد ، شهر چندان پرسابقه ای نبوده و اطلاعات ما از سابقة شهر آزادشهر به دورة پهلوی بر می گردد .بنا بر اطلاعات بدست آمده از موقعیت و قدمت تپه ها و ویرانه های آثار به ثبت رسیدة استان گلستان تپه های زوزه در دوازده کیلومتری و سیخوان در سیزده کیلومتری و نرگس تپه و یاس تپه در نزدیکی شهر آزادشهر قرار دارند که مربوط به هزاره های اول و دوم قبل از میلاد هستند.


منبع: سیری در ایران