تبیان، دستیار زندگی

۱۰ نکته برای استراتژی موفق سئو

بهینه‌ سازی موتورهای جست‌جو (سئو) هنوز یک عامل مهم در استراتژی های بازاریابی درونی و بیرونی سازمان‌های B2B و B2C است. همین‌ طور هنوز اجرای این تاکتیک بازاریابی بسیار مورد بحث بوده و به سختی می‌توان نتایج آن را اندازه‌گیری کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
۱۰ نکته برای استرتژی موفق سئو
هنوز بازاریاب‌ های اینترنتی سئو را در بودجه خود قرار می‌دهند. همین طور آن ها دلایل خوبی برای انجام این کار دارند. هر روز نزدیک به ۱ بیلیون جستجوی گوگل در جهان رخ می‌دهد. تمامی افراد به جستجوی ارگانیک بیشتر توجه دارند.  بر اساس مطالعه نیلسن و گروه ام. انگلستان، ۹۴% جستجوگران بر روی نتایج ارگانیک کلیک می‌کنند.گوگل اجرای سئو را به امری بسیار سخت تبدیل کرده است. الگوریتم‌های همیشه در حال تغییر وی، باعث تغییرات بسیار متفاوت در خدمات رسانی سئو بوده است. تغییرات این الگوریتم باعث می‌شود، هیچ وقت بحث‌های هیئت مدیره در رابطه سئو خسته کننده نباشند. این مقاله برای بازاریاب‌های و رهبران تجاری برندهایی نوشته شده است که در فرآیند خرید خدمات سئو شرکت داشته و پیشنهادات شرکت‌های متفاوت را ارزیابی می‌کنند.یکی دیگر از اهداف این مقاله، کمک به تسهیل بحث‌های هیئت مدیره طی جلسات گزارش ماهانه فرآیند سئو است.

۱۰  نکته شامل موارد زیر می‌شود:
درک و قبول تعریف سئو
اطمینان از این مسئله که تیم سئوی مهارت‌ های مناسب را دارد.
تعیین استراتژی طولانی مدت سئو
تنظیم اهداف مبتنی بر واقعیت سئو و بازدید ماهانه بر آنها
محک‌زنی حضور اینترنتی وب‌ سایت شما
استفاده انحصاری از داده‌های دقیق و مبتنی بر زمان سئو
تنظیم اهداف و کانورژن در گوگل آنالیتیکز
انجام مداوم فرآیند تحقیق بر کلمات کلیدی
اجرای سئو، بازاریابی محتوایی و مدیریت شبکه‌ های اجتماعی پشت سر هم.
استفاده از گرازش ماهانه سئو به عنوان یک فرصت برای فروش

۱۰ نکته برای استرتژی موفق سئو
۱ - درک و قبول تعریف سئو
نکته شماره ۱ : مطمئن شوید که تعریف شما از سئو با ارائه کننده خدمات همخوانی دارد
غییرات الگوریتم گوگل طی سه سال گذشته نه تنها نحوه اجرای بهینه سازی موتورهای جستجو را تغییر داده است، بلکه خود تعریف سئو نیز تحت تأثیر بوده است. قبل از الگوریتم‌ های پاندا، پنگوئن و آپدیت‌های محتوای تازه، متخصصین سئو تنها با اجرای تاکتیک‌ های سئوی کوتاه مدت کار خود را انجام داده و روش انجام کار برای گیرندگان خدمات فرقی نمی‌کرد. بنابراین نتایج فعالیت‌ های آنها سریعا مشخص شده و معمولا هیچ سوالی در مورد نحوه رسیدن به این نتایج نیز پرسیده نمی‌شد.
در این زمان، تعریف سئو بسیار ساده بود: کسب رتبه اول در گوگل
اما پس از چندین سال، خریداران سئو نگران روش ‌های رسیدن به نتایج هستند؛ استعدادی که برای اجرای موثر کمپین سئو لازم است، بسیار کمتر از توانایی های فنی بوده و بیشتر به مهارت‌ های بازاریابی، برندینگ، و نوشتن محتوا مربوط می‌شود. اگرچه صنعت تعریف استاندارد از سئو ندارد، توصیف‌های دقیقی در حال بروز هستند. اکثر این تعاریف مبتنی بر فرآیندهای مداوم، محتوا، قابلیت کشف شدن و برندینگ هستند

تعاریف مدرن از سئو که مفاهیم آن ها از استراتژی موفق سئو حمایت می‌کنند، شامل موارد زیر می شوند:
” سئو یک فرآیند مداوم شامل کشف کلمات کلیدی با قابلیت بالای تبدیل کردن بازدیدکننده به مشتری است که باعث می‌شود ترافیک ارگانیک جست‌جو به سایت شما وارد شده و با استفاده از محتوای بهینه‌سازی شده، و افزایش قابلیت کشف شدن، این افراد را به مشتریان شما تبدیل می‌کند. “
“فرآیندی که در آن مشتری احتمالی محتوای برند را در چرخه خرید، از طریق جست‌جو و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده و سپس برند می‌تواند میزان تعامل و تأثیرگذاری محتوا بر سازمان را اندازه‌گیری کند.”



۲ - اطمینان این از این که تیم سئوی مهارت‌ های مناسب را دارد.
آیا تیم سئو که مسئولیت اجرای استراتژی سئو را دارد یک شرکت خارجی بوده یا متخصص آزادکار است؟ اطمینان از اینکه آنها مهارت‌ های مناسب با الزامات جدید خدمات رسانی سئو را دارند بسیار حیاتی است.

این مهارت‌ ها شامل تخصص‌ های زیر شده و معمولا به بیش از یک نفر نیاز است:
• درک فنی از نحوه عملکرد روبات‌ های موتور جستجو با وب‌ سایت و حضور اینترنتی آن
• درک به موقع از تغییرات اساسی الگوریتم گوگل و میزان تأثیرگذاری منفی احتمالی آن ها بر حضور اینترنت در صورت اجرای ضعیف سئو
• چطور از داده‌ های سئو برای تصمیم‌ گیری در مورد بهبود حضور اینترنتی یا جستجو ارگانیک استفاده شود
• توانایی نوشتن محتوای موثر با استفاده از کلمات کلیدی دارای قابلیت کانورژن بالا که باعث می‌شود مشتری احتمالی برند در فرآیند خرید پیش برود.
• توزیع موثر محتوای بهینه‌ سازی شده از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایر بلاگ‌ ها و سایت‌ های بلاگ که باعث می‌شود محتوا حتما پیدا شود.

نکته ۲: بدون توجه به اینکه چه کسی سئو را اجرا می‌‌کند، مطمئن شوید که چطور سئو، بازاریابی محتوایی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی را انجام می‌دهند.
اگر شما از یک شرکت خارجی برای اجرای سئو استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که خدمات سئو، بازاریابی محتوایی و مدیریت شبکه‌ های اجتماعی مناسب داشته باشند.  مطالعات موردی و جملات مشتریان آن ها یک منبع عالی محسوب می‌شود. سازمان مورد نظر باید کادری را دارای مهارت‌ های بیان شده نیز داشته باشد

۳ - طراحی استراتژی طولانی مدت سئو
نکته ۳: تخصیص حداقل منابع برای ۶ ماه استراتژی سئو

یک کمپین موفق سئو به برنامه طولانی مدت نیاز دارد. هرچه سازمان تعهد طولانی‌تری داشته باشد، نتایج نیز قویتر خواهند بود. سئو را بیشتر به عنوان یک ماراتن در نظر بگیرید تا یک مسابقه دویدن سرعت.
حداقل برنامه سئو باید ۶ ماه باشد. استراتژی سئوی طولانی‌تر (به طور ایده‌آل یک برنامه مداوم) به منابع و بودجه مداوم نیاز دارد که باعث ارتقای پایه اینترنتی شده و فاصله بین حضور اینترنتی شما و رقبایتان را افزایش می‌دهد. یک برنامه مداوم بازاریابی محتوایی بهینه سازی شده، به معنای بک-لینک های ارگانیک قوی، افزایش سیگنال‌های اجتماعی و صفحات اینترنتی شاخص‌گذاری شده بیشتر است. این کار در نهایت احتمال کشف شدن شما توسط مشتریان احتمالی را افزایش می‌دهد.
وقتی استراتژی سئو توسط تیم آزادکار یا یک شرکت خارجی انجام شود، عدم مشاهده نتایج، تأثیر منفی بر کل سازمان خواهد داشت. این مسایل را در ذهن داشته باشید:
موفقیت از نظر تیم مدیریت چه معنایی دارد؟ (به نکته ۴ مراجعه کنید)
• مدیر یا مشتری معمولا باور دارد که افزایش فروش طی یک دوره کوتاه به علت فعالیت‌های سئو است. طول مدت چرخه فروش و فرآِند آن را پس از ایجاد سرنخ فروش اعلام کنید. سئو یعنی افزایش ترافیک ارگانیک و کانورژن.  مسئله مهم کشف شدن و با تعامل با مشتریان از طریق محتواست تا بتوان آن ها را در چرخه خرید پیش برد.
• به مشتریان یا تیم مدیریت یادآوری کنید که فعالیت‌ های امروز به عنوان بخشی از حضور اینترنتی باقی مانده و تا بروز تأثیرات به چندین ماه زمان لازم است.
• صبر و تعهد از اساس موفقیت سئو هستند.

۱۰ نکته برای استرتژی موفق سئو
۴ - اهداف واقعی برای سئو مشخص کره و هر ماه آن را بررسی کنید.
نکته ۴: اهداف مبتنی بر واقعیت را تنظیم کرده و آن ها را ثبت کنید. هر ماه آن را دوباره بررسی کنید

وقتی شما برنامه‌ ریزی طولانی مدت و تعهد پیدا کردید، مرحله بعدی برای فروش دهندگان و خریداران خدمات سئو، تعریف کردن و توافق بر سر این دو مورد است:
۱ تعریف موفقیت استراتژی سئو
۲ اهداف واقعی

این کار طرفین را به درک مشابه در شروع پروژه سئو می‌رساند. تعریف موفقیت و اهداف کلی پروژه باید در هر ماه بررسی شده و طی زمان گزارش فرآیند سئو، دوباره بیان و تعریف شود.
بگذارید با چند مثال اهداف منطقی و غیرواقعی کار را شروع کرده و دلیل غیرمنطقی بودن آنها را بیان کنیم:
اهداف غیرواقعی و غیرمنطقی چرا غیرمنطقی یا غیر واقعی است
کسب رتبه ۱ در گوگل (هر نوع کلمه کلیدی) طی یک ماه • کلمات کلیدی که مشتری یا مدیریت می-خواهد رتبه اول در آن را پیدا کرده، کلمات کلیدی نیستند که احتمالا مشتریان احتمالی دنبال آن هستند.

• عوامل  غیرقابل کنترل خارجی زیادی وجود دارند که بر کلمات کلیدی تأثیرگذار بوده و نمی‌توان چنین دوره زمانی را برای استراتژی سئو در نظر گرفته
افزایش فروش از سرنخ‌های فروش طی سه ماه • فرآیند سئو و فروش دو جنبه کاملا متفاوت از تجارت هستند.• اگر شما یک تیم سئوی آزادکار یا یک شرکت خارجی دارید، تنها راه برای تنظیم اهداف فروش می‌تواند از طریق اهداف سئو باشد. این مسئله تنها در صورت کنترل کامل بر تیم و فرآیند فروش میسر است.کسب رتبه بهتر نسبت به رقیب الف از نظر کلمه کلیدی ۱ و کلمه کلیدی ۲ • تنها به این خاطر که رقیب الف رتبه بهتری در کلمات کلیدی ۱ و ۲ دارد،  بدین معنا نیست که در سایر کلمات کلیدی نیز موفق بوده و اینکه واقعا جست‌جوگران از این کلمات کلیدی استفاده کنند.

• صرف منبع برای برنده شدن نسبت به رقیب دیگر، می‌تواند هدر دادن منابع، زمان و فعالیت‌های شما باشد.
پس اهداف واقعی و منطقی چه مواردی هستند که باعث می‌شود استراتژی سئو موفق باشد؟ به چهار مثال زیر توجه کنید:
اهداف سئوی واقعی و منطقی۱٫ افزایش بازدید و کانورژن کلی از جستجوی ارگانیک و افزایش قابلیت کشف شدن در شبکه‌های اجتماعی و جستجو بر اساس کلمات کلیدی خاص.

۲ کشف مداوم کلمات کلیدی غیربرندسازی شده که بازدیدکنندگان برای رسیدن به حضور اینترنتی شما استفاده کرده و بهبود یا ایجاد محتوای خارج و داخل سایت با هدف تسهیل کشف شدن توسط سایر جست‌جوگران.
۳ توسعه حضور اینترنتی برند در جست‌جو و شبکه‌های اجتماعی از طریق شاخص‌گذاری محتوا و کلمات کلیدی قابل کشف.
۴ ارتقای حضور برند دز شبکه‌های اجتماعی از طریق ارتقای اقتدار، تأثیرگذاری و ارتباط با مشتریان واقعی و احتمالی.
برای اثبات پیشرفت به سمت اهداف بیان شده، شما باید حضور اینترنتی برند را محک‌ زنی کنید.
۱۰ نکته برای استرتژی موفق سئو
۵ - محک زنی حضور اینترنتی
نکته ۵: یک گزارش محک‌ زنی نوشته و این متریک‌ها را در گزارش ماهانه سئو نیز قرار دهید

وقتی فرآیند سئو را شروع کردید، بسیار مهم است تا فعالیت‌های خود را بررسی کرده و بتوانید به درستی میزان پیشرفت را مشخص کنید. عملکرد فعلی شما در اینترنت چطور است؟ این متریک‌های محک زنی را در گزارش ماهانه بازگو کنید. این موارد به عنوان یک یادآور دقیق برای حضور اینترنتی شما عمل کرده و میزان قابلیت کشف قبل از شروع استراتژی سئو را نیز می‌توانید نشان دهید.

متریک‌های حضور اینترنتی که باید در گزارش ماهانه خود قرار دهید:
• تعداد صفحاتی که فعلا در شاخص گذاری گوگل هستند
• تعداد بک‌لینک‌ها که در حال حضر به حضور اینترنتی شما اشاره می‌کنند.
• کلمات کلیدی مهم و رتبه آن هادر شاخص‌ گذاری گوگل که مشتریان احتمالی و واقعی برای کشف محتوا استفاده می‌کنند.
• تعدادی از کلمات کلیدی غیر برندسازی شده که قابل کشف هستند، یعنی در ۵۰ صفحه اول نتایج جستجو قرار دارند.
• تعداد پیروان تویتر، لینکداین، فیس‌ بوک، یوتیوب، پین‌ترست و گوگل
• تعداد بازدید کنندگان خاص سایت از جستجوی ارگانیک طی یک ماه
• اگر کانورژن در گوگل آنالیتیکز ثبت شده است، پس تعداد کانورژن‌ های موفق برای کلمات کلیدی غیر برندسازی شده
• تعداد محتوای جدید که در یک ماه تولید و توزیع می‌شود.

۶ - استفاده از داده‌ های دقیق و به روز سئو در استراتژی سئو
نکته ۶: تنها از داده‌های دقیق و به موقع سئو در استراتژی استفاده کنید

داده‌های سئو در ارائه خدمات و گزارشات فرآیند سئو نقشی حیاتی در تصمیم‌‌ گیری و اثبات پیشرفت استراتژی سئو دارد. تفسیر داده برای تصمیم‌گیری صحیح مراحل بعدی الزام بوده و در نهایت می‌تواند به ارتقای قابلیت کشف شدن در شبکه‌های اجتماعی و جست‌جو کمک کند.اگر شما از اطلاعات صحیح استفاده کنید، نتایج خوبی خواهید گرفت در غیر این صورت، داده‌های ضعف و اشتباه، به معنا نتایج بد خواهد بود. اطلاعات بد تنها باعث تصمیم‌گیریهای بد می‌شوند. گزارشات غیرصحیح نیز به معنا عدم پیشرفت یا ضرر کردن خواهد بودداده‌های دقیق، عالی و به موقع سئو اساس خدمات رسانی و نتایج عالی سئو خواهند بودبررسی هر روزه داده‌های رتبه بندی ارگانیک، بک‌لینک‌ها و سیگنال‌های اجتماعی همراه با بازدیدهای ارگانیک، کانورژن و کلمات کلیدی که ترافیک را ایجاد می‌کنند، برای هر پروژه سئو الزامی است.
از طریق این داده‌ها می‌توان به سوالات زیر پاسخ گفت:
A.کلمات کلیدی غیر برندسازی شده جدید که ترافیک جستجوی ارگانیک جذب کرده و من آن ها را دنبال نمی‌کنم، کدام موارد هستند و چه داده‌هایی باید جمع شوند؟
B.چه تعداد از سیگنال‌ های اجتماعی جدید در این هفته نسبت به گذشته ایجاد شده‌اند؟
C.از کلمات کلیدی که من برای رتبه آوردن در آن ها تلاش می‌کنم، کدام یک دچار کاهش یا افزایش رتبه شده نسبت به دیروز شده‌اند؟
D.چه مقدار بک‌ لینک طی هفته گذشته برای حضور اینترنتی من ایجاد شده است؟
E.چه تعداد صفحه وب جدید در شاخص‌ گذاری گوگل طی هفته یا ماه گذشته وارد شده است؟

۷ - اهداف و کانورژن را در گوگل آنالیتیکز تنظیم کنید
بسیاری از پروژه‌های سئو بر بهبود رتبه ارگانیک یا کلمات کلیدی خاص در جستجو تمرکز می‌کنند. اگر فرض کنیم که بهترین کلمات کلیدی بهینه سازی می‌شوند، وقتی یک کلمه به رتبه ۳ رسیده و پس از ۳ ماه هیچ پیشرفتی نداشته باشد، زیرا رتبه اول و دوم به ویکی‌پدیا و IBM تعلق دارند، بدین معنی است که استراتژی سئو شکست خورده است؟ یا بدتر، اگر بهترین کلمات کلیدی از رتبه ۲ به رتبه ۴ بروند، چه اتفاقی می‌افتد؟

نکته ۷: استراتژی سئو را تا زمانی که اهداف و کانورژن در گوگل آنالیتیکز را تنظیم نکرده‌اید، نباید شروع شودچطور می‌توان پیشرفت را اثبات کرد؟
با گزارش دادن تعداد کانورژن‌ها و بازدیدکنندگان کلمات کلیدی غیر برندسازی شده که اثباتی است بر کشف شدن توسط مخاطب هدف و تعامل برقرار کردن وی با محتوا.
در بخش زیر، عکسی از کلمات کلیدی بهینه‌ سازی شده و رتبه متوسط هر کدام در ماه، همراه با تعداد بازدیدها و کانورژن‌ها آمده است. همان طور که می‌بینید، رتبه‌ها بسیار کاهش پیدا کرده‌اند اما تعداد کلی بازدیدها و کانورژن‌ها توسط کلمات کلیدی افزایش داشته است. این به معنای پیشرفت است.
کاهش رتبه در یک کلمه کلیدی خاص، پایان کار محسوب نمی‌شود!

شروع کار
۱ - مطمئن شوید که گوگل آنالیتیکز برای سایت مورد نظر نصب شده است
الف. زمان باقی ماندن در سایت
ب. تعداد صفحات بازدید شده
پ. تکمیل فرم‌ تماس با ما

2 - ترافیک ورودی از دستگاه‌ ها موبایل امروزه ۲۴% جست‌جوها را تشکیل می‌ دهد. پس کانورژن خاص برای درک کاربران موبایلی خود نیز تنظیم کنید
3 - اهداف و کانورژن‌ های بیشتر را در زمان بلوغ سایت اضافه کنید. با کسب شناخت بیشتر از سایت خود و افزایش محتوا می‌توانید اهداف را افزایش دهید
استفاده موثر از گوگل آنالیتیکز طی استراتژی سئو، اساس اجرای تحقیق کلمه کلیدی محسوب می شود.

۱۰ نکته برای استرتژی موفق سئو
۸ - اجرای تحقیق کلمه کلیدی مداوم
نکته ۸: برنامه‌ ای برای تحقیق کلیدی مداوم در فرآیند سئو ایجاد کرده و کلمات کلید غیر برندسازی شده را در گزارشات ماهانه ارائه کنید

در مرکز هر استراتژی موفق سئو، تحقیق کلمه کلیدی قوی و مداوم وجود دارداکثر استراتژی های سئو با لیستی شامل ۵، ۱۰ یا ۱۵ کلمه کلیدی شروع میاکثر استراتژی های سئو با لیستی شامل ۵، ۱۰ یا ۱۵ کلمه کلیدی شروع می شودتحقیق کلمه کلیدی یک فرآیند اکتشافی است. در این فرآیند، کلمات کلیدی غیربرندسازی شده با ظرفیت کانورژن بالا کشف می‌شود. این کلمات ترافیک جستجوی ارگانیک را افزایش می‌دهند. پس چنین کاری باید در تمامی فرآیند سئو وجود داشته باشد.
کلمات کلیدی غیربرندسازی شده نکته کلیدی این فرآیند هستند. این کلمات در نام برند سایت‌های دیگر بیان نشده‌اند. یک جستجوگر که سعی دارد سایت را بدون استفاده از نام برند پیدا کند، از نام شرکت‌ها بی‌خبر بوده و از کلمات دیگر برای این کار استفاده می‌کند. این افراد را می‌توان جذب کرده و به مشتری خود تبدیل کرد(کانورژن) البته کلمات کلیدی برندسازی شده نیز اهمیت دارند. اما کلمات کلیدی برندسازی شده به یک استراتژی کاملا متفاوت نیاز دارند. هدف اصلی از کلمات کلیدی برندسازی شده، کسب رتبه در صفحات اول جست‌جو است.
یک استراتژی موفق سئو زمانی را در ماه صرف تحقیق کلمه کلیدی می‌کند. کلمات کلیدی غیر برندسازی شده جدید که قابل کشف هستند، مورد تحقیق گرفته تا بتوان مواردی مثل حجم جستجو، میزان رقابتی بودن آنها، و میزان ترافیک ارگانیک ایجاد شده را در مورد این کلمات مشخص کرد. همین طور، کلمات کلیدی جدید باید در شبکه‌های اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گرفته تا بتوان افراد را در مراحل متفاوت چرخه خرید مشاهده کرد. مشتریان احتمالی بیشتر از کلمات کلیدی طولانی برای خرید استفاده کرده و جزئیات را در زمان جست‌جو وارد می‌کنند. برای مثال دو عبارت کلیدی “کفش سیاه” و “کفش سیاه پاشنه بلند با دگمه نقره‌ای” را در نظر بگیرید.
کلمات کلیدی غیربرندسازی شده باید به مدیر یا مشتری نشان داده شده تا بتوان بودجه بیشتری دریافت کرد. پس از دریافت بودجه، باید محتوای بیشتری تولید شده تا خریدار راحت‌ تر سایت را کشف کرده و در فرآیند خرید پیش برود.

۹ - اجرای سئو، بازاریابی محتوایی و مدیریت شبکه‌ های اجتماعی پشت سر هم
از آنجا که گوگل آپدیت‌های وسیع در الگوریتم‌ ها ایجاد کرده تا بتواند استراتژیهای سئوی غیر اخلاقی را از بین برده و تنها محتوای مربوط شاخص گذاری شود، تعهد به محتوای مناسب که مخاطب را جذب می‌کند، اساس موفقیت در جست‌جوی ارگانیک را تشکیل می‌دهد.نکته ۹: استراتژی های بازاریابی محتوایی و مدیریت شبکه‌ های اجتماعی باید بعد از استراتژی سئو بکار گرفته شوند. نمی‌توان این فرآیندها را از هم جدا کرد.
به دلایل، موفقیت استراتژی سئو تنها پس از ترکیب بازاریابی محتوایی و مدیریت شبکه‌ های اجتماعی امکان‌پذیر می‌شود:• بازاریابی محتوایی می‌تواند بر اساس کلمات کلیدی غیر برندسازی شده و دارای کانورژن بالا بهینه‌سازی شود.•مدیریت شبکه‌های اجتماعی، سیگنال‌های اجتماعی ایجاد کرده که از عوامل مهم در الگوریتم جست‌جو گوگل بوده و اقتدار را افزایش داده و در نتیجه قابلیت کشف شدن توسط کاربران جستجو را افزایش می‌دهد.

۱۰ - استفاده از گزارش ماهانه سئو به عنوان فرصتی برای فروش
معمولا گزارش سئو به مشتری یا مدیران(کادر ریاست) داده شده و هیچ صحبت دیگری در مورد فروش یا بودجه بعدی نمی‌شود.
اما شما باید گزارش ماهانه سئو را به عنوان یک فرآیند و یک فرصت برای بحث کردن در مورد پیروزی یا شکست، فرصت‌ها و خطرات در نظر بگیرید. شما در این زمان می‌توانید بودجه را برای فعالیت‌های بعدی افزایش دهید.
نکته ۱۰: گزارش ماهانه سئو، فرصتی برای نشان دادن موفقیت و فروش بیشتر است.

نتیجه گیری
سئو یکی از موثرترین راه‌ ها برای سرمایه‌ گذاری در بازاریابی دیجیتال است.
سئو یک فرآیند کوتاه مدت نیست. بلکه به تعهد طولانی مدت نیاز داشته و برندهایی که تعهد داشته باشند، تأثیر قوی تری در حضور اینترنتی داشته و سرنخ‌های فروش درونی بسیار بیشتری را در این فرآیند ایجاد خواهند کرد
سئو یک فرآیند کوتاه مدت نیست. بلکه به تعهد طولانی مدت نیاز داشته و برندهایی که تعهد داشته باشند، تأثیر قویتری در حضور اینترنتی داشته و سرنخ‌ های فروش درونی بسیار بیشتری را در این فرآیند ایجاد خواهند کرد
این ۱۰ نکته برای استراتژی موفق سئو به شما اطمینان می‌ دهد که مراحل به خوبی تنظیم شده تا بتوانید یک قرارداد طولانی مدت بسته و در نهایت فرصت‌های برندها یا شرکت‌ ها را برای کشف شدن افزایش دهید. این ۱۰ نکته برای استراتژی موفق سئو به شما اطمینان می‌دهد که مراحل به خوبی تنظیم شده تا بتوانید یک قرارداد طولانی مدت بسته و در نهایت فرصت‌ های برندها یا شرکت‌ ها را برای کشف شدن افزایش دهید.

مطالب مرتبط:
بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو
سئو و بهینه سازی تصاویر
با لینک سازی سئو سایت تان را شگفت انگیز کنید

منبع: https://iranitarh.com