تبیان، دستیار زندگی

ابراز تردید کره جنوبی درباره سفر کیم جونگ اون به سئول در ۲۰۱۸

یک مسئول دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد سفر رهبر کره شمالی به سئول احتمالا در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد هر چند بعید به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۸ انجام شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کره شمالی
چئونگ وا دائه، یک مسئول  در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، روز جمعه اعلام کرد سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به سئول احتمالا در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد هر چند بعید به نظر می‌رسد که در سال کنونی میلادی (۲۰۱۸) انجام شود.
او گفت: «به نظر می‌رسد بعید است که این سفر امسال انجام شود؛ زیرا دیگر زمان زیادی باقی نمانده است. با این حال همان طور که بیانیه پیونگ‌یانگ اعلام می‌کند این سفر در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت. ما فکر می‌کنیم که این وعده تحقق پیدا خواهد کرد.»
این مسئول افزود: دولت مون جائه این بر کره شمالی درباره سفر کیم جونگ اون به سئول فشار وارد نخواهد کرد هر چند توافقی «شفاهی» برای سفر کیم به سئول در سال کنونی وجود دارد.
در مورد تقدم و تأخر سفر کیم به سئول و دومین نشست او با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، این مسئول کره جنوبی گفت: هیچ قطعیتی در خصوص این دو مسئله وجود ندارد.
او گفت: «چندان اهمیتی ندارد که کدامیک اول انجام می‌شود، در هر صورت این دو رویداد به توسعه روابط بین دو کره و پیشبرد مذاکرات بین کره شمالی و آمریکا در یک چرخه درست کمک خواهد کرد. بر این اساس، ترتیب این دو دیدار چندان اهمیتی ندارد، در این خصوص کره جنوبی و آمریکا هر دو در یک طرف هستند.»
این مسئول کره‌ای در مورد مذاکرات بین سئول و واشنگتن در مورد تقسیم هزینه‌های استقرار نیرو‌های آمریکایی در کره جنوبی (۲۸ هزار و ۵۰۰ نیرو) توضیح داد سئول تلاش می‌کند این مذاکرات را در سطحی منطقی‌تر و در تاریخی نزدیک به سرانجام برساند.
سئول اصرار دارد که کیم جونگ اون این سفر بی سابقه را انجام دهد و امیدوار است که این دیدار به بهبود روابط فرا مرزی کمک کند و به تلاش‌های دیپلماتیک در حال انجام که هدفش خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره است، تحرک ببخشد.
در سومین نشست بین مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، که ماه سپتامبر در پیونگ‌یانگ صورت گرفت او پذیرفت در پاسخ به سفر رئیس جمهور کره جنوبی به پیونگ‌یانگ، به سئول برود.
منبع:خبرنگاران جوان