تبیان، دستیار زندگی

نرخ کلیک یا CTR چیست؟

نرخ کلیک یا همان CTR مخفف Click Through Rate می باشد. به ساده ترین شکل ممکن می توان CTR را درصدی از میزان کلیک کاربران بر روی آگهی و یا لینک شما را پس مشاهده، بیان نمود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرخ کلیک یا ctr چیست؟
به عنوان مثال: وب سایت ایرانی طرح با کلمه ” آموزش سئو ” و یا “هاست ارزان “۲٫۰۰۰ بار در نتایج جستجوی کاربران در موتور جستجو نمایش داده شده است و تعداد ۲۰۰ بار بر روی لینک در گوگل کلیک شده است. نرخ کلیک و یا CTR برابر با ۲۰ درصد می شود. یعنی ۲۰ درصد از جستجو کننده بر روی این لینک کلیک کرده اند.

نرخ کلیک یا ctr چیست؟
تاثیر CTR بر سئو و رتبه سایت در گوگل
با توجه به اینکه موتور جستجوی گوگل نتایج را بر اساس عکس العمل کاربران تنظیم می کند نرخ کلیک (CTR) می تواند نقش قابل توجهی را در رتبه سایت شما داشته باشد.
درصورتی که یک کسب و کار نوپا هستید و به تازگی شروع به فعالیت در زمینه اینترنت کرده اید برندینگ و تبلیغات حرفه ای می تواند تاثیر قدرتمندی در CTR و نتیجه سئو سایت شما داشته باشد.

نرخ کلیک یا ctr چیست؟
راه های بهبود CTR:
ایجاد کمپین های تبلیغاتی و برندینگ قوی برای شناساندن کسب و کار به مشتریان
استفاده از description های اصولی و متناسب با موضوع کسب و کار و مقالات و صفحات شما
استفاده از عنوان های هوشمندانه و اصولی
ارائه محتوا و خدمات با کیفیت و به خصوص پشتیبانی قوی
پرهیز از تولید محتواهای تکراری و کپی برداری شده

آخرین سخن
نرخ کلیک فاکتوری است که گوگل به روش های گوناگون در نتایج خود از آن بهره می گیرد و آن را مورد استفاده قرار می دهد. بررسی هایی که تا کنون بر روی CTR صورت گرفته است نشان داده است که این فاکتور به صروت مستقیم و موقت و هم به صورت غیر مستقیم بر روی نتایج جستجو تاثیر گذاشته است.
با توجه به گفته یکی از اعضای تیم گوگل که Paul Haahr نام دارد، گوگل همیشه برای برسی کیفیت نتایجی که به کاربران خود نمایش داده است از نرخ CTR استفاده می کند.

مطالب مرتبط:
با لینک سازی سئو سایت تان را شگفت انگیز کنید
تکنیک های بهینه سازی سایت در سریع ترین زمان ممکن
طراحی سایت و سئو، معرفی الگوریتم های بهینه سازی گوگل

منبع: https://iranitarh.com