تبیان، دستیار زندگی

هشت اصل مهم برای انتخاب لباس راحتی خانم‌ها

انتخاب لباس یکی از انتخاب های مهمی است که روی دیگران هم تاثیر زیادی می گذارد. البته مهمترین بخش انتخاب لباس تاثیر آن روی خود فرد است. لباس یکی از انتخاب های مهم برای خانم هاست چون احساس خوبی به آنها می دهد و باعث می شود تا اعتماد به نفسشان بالا برود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
انتخاب لباس، زیبایی، رنگ، لباس راحتی، اندام، رنگ پوست، انسان زیبا
خیلی از خانم ها هنگام انتخاب لباس فقط به لباس های مهمانی اهمیت می دهند در حالی که انتخاب لباس های راحتی هم بسیار مهم هست و قوانین خاص خودش را دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید.

به فرم بدنتان دقت کنید

یکی از مهمترین و اصلی ترین گزینه های انتخاب لباس شناخت فرم بدن است. اگر شما فرم بدنتان را به خوبی بشناسید می توانید لباس هایی انتخاب کنید که اندام شما را زیباتر نشان دهد. بدن افراد فرم های مختلفی داره و بسته به هر فرمی باید لباس خاصی پوشید و دانستن همین نکته باعث می شود که همیشه بعضی ها خوش لباس تر و زیباتر از بقیه به نظر می رسند.

لباس راحتی همه فن حریف

یکی از انواع لباس راحتی که تقریبا به تمام انواع فرم‌های بدن می‌آید پیراهن‌های معروف باکسی Boxy است. این پیراهن‌ها مستطیل شکل هستند و پارچه آن‌ها کمی پف دارد. چه لاغر باشید و چه چاق، می‌توانید این پیراهن را تنتان کنید و مطمئن باشید به شما می‌آید. کسانی که لاغر هستند، می‌توانند با استفاده از یک کمربند به لباس فرم بدهند. سرمایی‌ها می‌توانند آن را با یک مدل سرهمی و سارافون زنانه خانگی و مجلسی یا رویه همراه کنند و استایل زیباتری برای خودشان بسازند. کسانی که فرم بدنشان شبیه گلابی است (Pear shaped Body) هم می‌توانند لباس را بدون اضافه کردن کمربند مورد استفاده قرار دهند.

بلوز گشاد و لگ برای چه کسانی مناسب است؟

ترکیب لگ یا همان شلوارهای چسبان و تنگ به همراه یک تیشرت گشاد تابستانی و یا پلیور گشاد زمستانی یکی از بهترین ترکیب های لباس راحتی است. این ترکیب لباس بین خانم ها بسیار پرطرفدار است. این ترکیب لباس برای خانم هایی که فرم بدنشان ساعت شنی و مستطیل است بسیار مناسب است. خانم هایی که بالاتنه تپل و چاق و پاهای لاغری دارند به هیچ وجه نباید از این ترکیب لباس استفاده کنند چون باعث بدفرم دیده شدن اندامشان می شود. همچنین خانم هایی که پاهای پرانتزی دارند هم نباید به هیچ وجه لگ بپوشند و بهتر است که شلوارهای راسته و یا دمپا گشاد بپوشند.

انتخاب لباس خواب راحت

لباس خواب های زنانه در انواع مختلفی از جمله بلوزشلوار خواب، تاپ و شلوارک، پیراهن خواب و یا لباس خواب های توری و ساتن وجود دارد. انتخاب هر کدام از این لباس های خواب راحت بسته به سلیقه و احساس شما دارد. مثلا اگر هوا سرد است می توانید از بلوز شلوارهای خواب راحتی استفاده کنید اما اگر بخواهید زیبایی و ظرافت و شیک پوشی خود را به رخ همسرتان بکشید می توانید از لباس خواب های توری و ساتن استفاده کنید.

انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست

خیلی از خانم ها با خود می گویند لباس خانگی مهم نیست چون در کسی نیست که آن ها را ببیند و یا حتی اگر همسرشان هم باشد برایشان عادی است اما این تفکر کاملا اشتباه است. زن ها باید همانقدر که برای حاضر شدن در مهمانی به خودشان و لباسشان اهمیت میدهند باید در خانه هم همینطور باشند و برای وجود خودشان و همسرشان ارزش قائل باشند و همیشه مرتب و آراسته باشند. انتخاب رنگ لباس هم یکی از انتخاب های مهمی است که اگر به درستی انتخاب شود باعث جذابیت بیشتر شما میشود. بنابراین هنگام انتخاب لباس اول به رنگ پوستتان دقت کنید و ببینید چه رنگ هایی به پوست شما بیشتر می آید و انتخاب آن لباس باعث زیبایی بیشتر شما می شود.

حواستان به طرح لباس باشد

هنگام انتخاب لباس باید به طرح پارچه خیلی دقت کنید. خانم هایی که اندام درشتی دارند نباید از پارچه های گل دشت و طرح های درشت استفاده کنند چون این مدل طرح ها باعث چاقتر دیده شدنشان میشود و طرح های درشت معمولا برای افراد لاغر مناسب است.

ترکیب طرح‌ها با سادگی

هنگام پوشیدن لباس به این نکته خیلی دقت کنید که یک لباس طرحدار را با لباس ساده دیگر ست کنید و هیچوقت دو لباس طرحدار را باهم نپوشید. به عنوان مثال اگه بلوز طرحدار پوشیده اید حتما شلوارتان را ساده انتخاب کنید تا جذابتر دیده شوید. یا مثلا اگر پیراهن گلدار پوشیده اید حتما از جوراب شلواری ساده استفاده کنید تا شیکتر به نظر بیایید.

توجه به قد مهم است

خانم هایی که قد کوتاهی دارند و دوست دارند در لباس راحتی هم بلند قد و زیبا دیده شوند بهتر است از لباس های تک رنگ استفاده کنند مثلا اگر بلوز آبی می پوشید شلوارتان را هم آبی بپوشید. این تناسب رنگ باعث بلندتر دیده شدن شما می شود.
منبع : زیبامون
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.