تبیان، دستیار زندگی

مسجد « تاج محل» اندونزی؛ سمبل محبت الهی

مسجد «رملی مصفی» مشهور به مسجد تاج محل اندونزی، سمبل محبت الهی محسوب می شود و معماری زیبای آن گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مسجد تاج محل اندونزی


به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه خبری «ینی سفاک» مسجد «رملی مصفی» در جاکارتا؛ پایتخت اندونزی معماری ای  شبیه به «تاج محل» هند دارد که تاج محل خود یکی از عجایب هفتگانه جهان محسوب می شود.

این مسجد با معماری زیبای خود گردشگران خارجی و داخلی بسیاری را هر روزه به خود جلب می کند.

این مسجد توسط یک خانواده چینی که مسلمان شده بودند، در جاکارتا ساخته شده است و درهای آن در سال 2016 میلادی به روی نمازگزاران گشوده شده است.

«فیان رشیدین» مسوول این مسجد و پسر این خانواده چینی در این باره گفت: پدر من می خواست این مسجد رمز هدایت و ورودش به اسلام باشد و برای همین از معماری تاج محل برای ساخت آن الهام گرفت، زیرا مسجد تاج محل نیز سمبل عشق یکی از امرا به همسرش است.
وی افزود: پدر من این مسجد را به عنوان سمبل محبت به خدا بنا کرده است و نام مسجد از حروف اول اسامی خانواده گرفته شده است تا محبت خود را نیز به خانواده اش ابراز کند.
مسوول مسجد رملی مصفی در ادامه اظهار کرد: بیشتر سنگ های به کار رفته در کف این مسجد از ترکیه آورده شده است.
وی تصریح کرد: درهای این مسجد در ساعت های تعیین شده بر روی بازدیدکنندگان همه ادیان باز است و به آنها برای ورود به مسجد پوشش مناسب داده می شود.
فیان رشیدین گفت: در ورودی این مسجد دو سوره فتتحه و قارعه با ترجمه آن به زبان چینی نوشته شده است که نظر گردشگران چینی را به خود جلب می کند و راه را برای اسلام آوردن آنان فراهم می کند.
وی اظهار کرد: این مسجد برای کسانی که تمایل به گرویدن به دین اسلام دارند، برنامه ارشادی دارد و تاکنون 80 نفر دراین مسجد مسلمان شده اند.
مسوول مسجد رملی مصفی درباره تاریخ مهاجرت خانواده خود به اندونزی گفت: خانواده من در آغاز قرن نوزدهم میلادی به منطقه «آچه» اندونزی مهاجرت کردند و در آن زمان پدر من 19 سال داشت و در سال 1964 میلادی به تاثیر از اخلاق مسلمانان به دین اسلام گروید.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.