تبیان، دستیار زندگی

با کدام فیلم‌ها می‌توان سفر کرد؟

در سینمای ایران، فیلم‌های زیادی ساخته شده که داستان آنها در شهر خاصی می‌گذرد و ما تعدادی از آن فیلم‌ها را معرفی کرده‌ایم. با اسنپ تریپ همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خیلی دور خیلی نزدیک


بعضی وقت‌ها به واسطه تماشای فیلم‌ها می‌توانیم از همان جایی که نشسته‌ایم به جاهای مختلف سفر کنیم و این بخشی از جادوی فیلم است. مثلا با دیدن هامون دل‌مان هوای کاشان را می‌کند و با دیدن ماهی‌ها عاشق می‌شوند دل‌مان می‌خواهد به دل جاده بزنیم و به انزلی برسیم. در سینمای ایران، فیلم‌های زیادی ساخته شده که داستان آنها در شهر خاصی می‌گذرد و ما تعدادی از آن فیلم‌ها را معرفی کرده‌ایم. با اسنپ تریپ همراه باشید. 

هامون

داریوش مهرجویی سال۱۳۶۸ فیلم «هامون» را ساخت. این فیلم داستان سرگشتگی مردی‌ست که در گیرودار زندگی مشترک و نوشتن رساله‌ای درباره عشق و ایمان به حال پریشانی دچار می‌شود.

بخشی از سکانس فیلم در «بقعه امامزاده ابراهیم» در 3 کیلومتری کاشان می‌گذرد. بقعه امامزاده ابراهیم به خاطر بُعد مذهبی‌ای که دارد و معماری زیباش به یکی از جاذبه‌های گردشگری کاشان تبدیل شده.

خیلی دور، خیلی نزدیک

تا چندسال پیش کویر مصر را فقط کویرنوردهای حرفه‌ای و کسانی که برای ستاره‌شناسی سفر می‌کردند می‌شناختند، اما این‌روزها مصر به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم ایران تبدیل شده و افراد زیادی به این منطقه سفر می‌کنند و یکی از دلایلش هم فیلم خیلی دور خیلی نزدیک است.

فیلم «خیلی دور، خیلی نزدیک» را رضا میرکریمی در سال 1383 کارگردانی کرده. این فیلم قصه پزشک مغزواعصابی را روایت می‌کند که همه عمر درگیر مسائل کاری بوده. این پزشک متوجه بیماری پسرش می‌شود، به دل کویر می‌زند تا پسرش را که عاشق نجوم و آسمون شب بوده پیدا کند.

روستای مصر در شمال شهرستان خور که از توابع استان اصفهانه است، قرار دارد و اگر به آنجا یا اصفهان سفر کردید و خواستید هتل ارزان قیمت و مناسبی پیدا کنید، نگاه کردن به لیست هتل های تخفیف دار اصفهان می‌تواند کمک‌تان کند.


ماهی ها عاشق می شوند

ماهی‌ها عاشق می‌شوند


"ماهی‌ها عاشق می‌شوند"، اولین فیلم سینمایی علی رفیعی، کارگردان مطرح تئاتر، است. این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که بعد از سال‌ها به شهر زادگاهش برمی‌گردد تا ملک‌و‌املاک پدرش را بفروشد و طی جریاناتی با زنی که د‌ر گذشته عاشقش بوده روبه‌رو می‌شود.

«ماهی‌ها عاشق می‌شوند» در «بندر انزلی» فیلمبرداری شده، بندری که طبیعت زیبایی دارد. قصه فیلم روی سفره‌های گیلانی تاکید زیادی دارد و از این رو آدم دلش می‌خواهد دل به جاده بزند.

فیلم


اژدها وارد می‌شود

یک شورلت ایمپالای نارنجی رنگ از قبرستان باستانی می‌گذرد و به سمت کشتیِ به خاک نشسته‌ای می‌راند. فیلم درباره مرگ یک تبعیدی در جزیره قشم است که در فیلم گفته می‌شود مارکسیست-لنینیست است. یک مأمور ساواک برای بررسیِ قتل به قشم می‌رود و متوجه می‌شود که این تبعیدی کشته شده‌است. او در این جزیره با پدیده عجیبی روبه‌رو می‌شود. پس از دفن هر جنازه‌ای در یک گورستان متروک، زلزله رخ می‌دهد. در فیلم گفته می‌شود که اژدهایی در زیر گورستان زندگی می‌کند. او به کمک دو دوست زمین‌شناس و صدابردارش بار دیگر به جزیره می‌رود تا راز این موضوع را کشف کند. در آن‌جا ماجراهای دیگر اتفاق می‌افتند که سرانجام سرنوشت سه دوست را به‌گونه‌ای شوم رقم می‌زنند.

این خلاصه‌ای از داستان "اژدها وارد می‌شود" ساخته مانی حقیقی‌ست که ما را با بخشی از شگفتی‌های جزیره قشم آشنا می‌کند. برای اقامت ارزان در جزیره قشم بد نیست به صفحه رزرو هتل های قشم نگاهی بیاندازید.