تبیان، دستیار زندگی

عدالت در توزیع بودجه‌های قرآنی وجود ندارد

مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس معتقد است كه عدالت در بحث توزیع بودجه‌های قرآنی وجود ندارد و برخی مؤسسات از این بودجه محروم هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قرآن
محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه بودجه‌های قرآنی در كل كشور شفاف نیست، گفت: برخی از مؤسسات قرآنی با لابی‌های قوی و نفوذ به شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبالغ كلان را دریافت می‌كنند.
مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس ادامه داد: برخی مؤسسات هستند كه در مناطق محروم فعالیت می‌كنند و می‌توانند با كمترین هزینه بازده خوبی داشته باشند اما بودجه‌های قرآنی محروم هستند.

توزیع عادلانه بودجه‌های قرآنی 

وی تأكید كرد: به عبارتی می‌توان گفت كه در بحث توزیع بودجه‌های قرآنی میان مؤسسات عدالت وجود ندارد و این مسئله باید از مسئولان و به ویژه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطالبه شود.
اسلامی به ارائه پیشنهادی در بحث بودجه‌های قرآنی پرداخت و گفت: پیشنهاد واضح در بحث بودجه‌های قرآنی این است که در مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه مستقل در نظر گرفته شود؛ چطور برای تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی در بودجه ردیف بودجه در نظر گرفته می‌شود ولی برای قرآن چنینن چیزی دیده نمی‌شود.

كسی پیگیری بودجه ۲ درصد نفت و گاز نیست

مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس با تأكید بر اینكه مؤسسات قرآنی استان با همدلی و اتحاد باید از حق مظلوم مؤسسات دفاع کنند، گفت: بحث تخصیص بودجه دو درصد نفت و گاز برای موضوعات قرآنی هنوز به نتیجه نرسیده است وکسی هم پیگیر آن نیست.

لزوم راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی

وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه مؤسسات قرآنی باید با برنامه‌ریزی‌های منظم پایه‌های اقتصادی خودشان را قوی کنند و گفت: راه دیگر راه‌اندازی مجمع خیرین قرآنی در استان است که باید هرچه زودتر راه‌اندازی شود.

منبع: خبرگزاری قرآن
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.