تبیان، دستیار زندگی

تفاهم‌نامه حج تمتع ۹۸ میان ایران و عربستان به امضا رسید

تفاهم‌نامه حج تمتع ۹۸ میان هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و وزارت حج و عمره عربستان سعودی به امضا رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حج
هیئت مذاکره‌کننده حج تمتع ۹۸ به سرپرستی علی‌رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت و بنا بر دعوت بنتن، وزیر حج و عمره عربستان سعودی، به منظور مذاکرات حج تمتع روز یکشنبه گذشته، ۲۵ آذرماه، عازم عربستان سعودی شد.
مذاکرات میان دو طرف در خصوص حج تمتع ۹۸ در دو سطح آغاز شد که در جلسه نخست کارشناسان درباره موضوعات اجرایی حج به بحث و تبادل نظر پرداختند و پس از ارائه پیشنهادات، نتیجه جلسه برای مذاکرات میان رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج و عمره عربستان سعودی آماده شد.
در جلسه نهایی میان رشیدیان و بنتن نیز دو طرف به جمع‌بندی مذاکرات کارشناسی و نکات مورد نظر طرفین پرداختند.
رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با بنتن همچنین فهرستی از مشکلات حج سال ۹۷ را ارائه و پیشنهاداتی را برای حج آینده بیان کرد.
وزیر حج و عمره عربستان سعودی هم نظرات خود را درباره موضوعات مطرح کرد و قول مساعد به منظور رفع مشکلات گذشته و برنامه‌ریزی برای بهبود آنها در حج سال ۹۸ را مورد توجه قرار داد که منجر به امضای تفاهم‌نامه حج آتی شد.
از مفاد مورد توافق طرفین، که وزیر حج و عمره عربستان سعودی قول مساعدت داده‌اند، راه‌اندازی دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان و تسهیل ویزا و اقامت اعضای کمیته‌های اجرایی و تیم کنسولگری در موعد مقرر و پیگیری رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف اجرایی بوده است.
به موجب تفاهم نامه امضاء شده میان سازمان حج و زیارت کشورمان و وزارت حج و عمره عربستان، تعداد حجاج و عوامل اجرایی ایران در حج تمتع آینده ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد‌ بود و انشاالله حجاج ایرانی در کمال عزت، کرامت، امنیت و سلامت حج خود را برگزار می‌کنند.
دست‌اندرکاران برگزاری حج در کشورمان امیدوارند که با توجه به فرصت باقیمانده بتوانند با برنامه‌ریزی و پیگیری امور مربوطه و همچنین با همدلی همه دست‌اندرکاران، خدمتی شایسته به ضیوف الرحمن ارائه دهند.
یادآور می‌شود همه ساله وزارت حج و عمره عربستان سعودی از همه کشورهای اسلامی درباره حج تمتع دعوت کرد که بر همین اساس و طبق روال معمول از سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت به عمل آمد تا برای حج ۱۴۴۰ به عربستان سفر کند.

منبع: خبرگزاری قرآن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.