تبیان، دستیار زندگی

گوگل چگونه کار می کند؟

سئو یا SEO عبارت است از مجموعه اقداماتی که برای بالا بردن رتبه سایت استفاده می شود. یعنی کسی که مهارت SEO را دارد، می‌تواند با استفاده از ترفند های مخصوص اقدام به بهبود رتبۀ سایت خود در موتورهای جستجو کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محبوبه همت - مرکز یادگیری تبیان
گوگل چگونه کار می کند؟

 اکثر بازدیدهای هدفمند یک سایت توسط موتور جستجو گوگل انجام می گیرد . کسی که صاحب یک سایت می باشد حتما باید با اصول سئو آشنایی داشته باشد و بداند موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند تا بتواند سایت خود را با گوگل ارتباط دهد و باعث افزایش بازدیدهای سایت و در نهایت افزایش فروش و سود خود شود.

گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو مرجعی برای یافتن محتوا و صفحات مختلف اینترنتی در میان میلیاردها صفحه و محتوا می باشد .کسانی که می خواهند از موتور جستجوی گوگل برای یافتن موضوع خاص استفاده کنند با کلیک روی چند سایت از نتایج جستجوی موتور جستجوی گوگل می توانند وارد سایت شده و بدین طریق بازدید کنندگان آن سایت را تامین می کنند. در صورتی که می خواهید سایت شما نیز در بین نتایج جستجوی حاصل از گوگل پیدا شود باید با طرز عملکرد گوگل آشنا شوید .

گوگل چگونه کار می کند؟

گوگل سایتی مستقل از فضای هاست و میزبانی سایت می باشد و با سایت شما ارتباط مستقیم ندارد پس اگر به تازگی سایتی را راه اندازی کرده اید نباید انتظار داشته باشید سایت شما فورا در نتایج نخست گوگل ظاهر شود !

شرکت گوگل شرکت بزرگ ارائه دهنده سرویس اینترنتی می باشد که سایت های مختلف را طبقه بندی می کند و در این وسط جایگاه سایت شما در دست خودتان است! در صورتی که بخواهید سایت شما را گوگل کلا بررسی نمی کند. سایت شما بعد از راه اندازی در دسترس عموم قرار می گیرد و همه می توانند به محتویات سایت شما دسترسی داشته باشند در این وسط گوگل نیز می تواند به عنوان رابط عمل کند.

گوگل با استفاده از ابزاری به نام خزنده همه صفحات سایتتان را بررسی و ذخیره می کند. بعد از ذخیره سازی با توجه به رتبه بندی خود که با استفاده از شیوه های خاصی که الگوریتم نام دارد در نتایج جستجو سایت شما را ظاهر می کند.بررسی و نمایش سایت در گوگل کمی زمان می برد بخصوص زمانی که سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده باشید. این فرایند چند هفته تا چند ماه زمان می برد که حداقل با وارد کردن نام سایت خود در گوگل بتوانید سایت خود را مشاهده کنید.

گوگل چگونه کار می کند؟

همانطوری که گفته شد کیفیت و نحوه نمایش سایت در گوگل به خود شما بستگی دارد و باید به موارد فنی مانند نقشۀ XML سایت، پروندۀ robots.txt، نحوۀ تنظیم صفحات سایت شما، کیفیت و تازگیِ نوشته‌ها و محتواهایی که برای سایت خود منتشر کرده اید، معتبر بودن کدهای سایت شما (validation)، ساختار پیونددهی و … بستگی دارد. برای تسلط به موارد گفته شده باید دانش لازم را کسب کنید و با بکار بردن اصول آنها در بهبود صفحات خود در گوگل موثر باشید.

مطالب مرتبط:
مقاله Bounce rate چیست؟و چه تاثیری بر سئو دارد؟
بک لینک و اهمیت آن در سئو
روندهای ضروری طراحی سایت

منبع: https://iranitarh.com