تبیان، دستیار زندگی

سئو چیست و چه کاربردی در بهینه سازی وبسایت دارد؟

موتورهای جستجو با تغییرات مداوم الگوریتم های رتبه بندی جستجو قابل پیش بینی نیستند. وظیفه مهندسین سئو بروز رسانی اطلاعات پیش نیاز خود در این ضمینه می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سئو چیست و چه کاربردی در بهینه سازی وبسایت دارد؟
سئو 
سئو یا SEO سرواژه کلمات Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور های جستجو میباشد. معنای همه واژه های گفته شده یکی می باشد و آنرا بصورت زیر می توانیم تعریف کنیم :
۱- سئو به معنای فریب یا دستکاری موتورهای جستجو با روش های نامناسب نیست. سئو برای کمک کردن به بهبود دیداری و ارتباط سازی وبسایت ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه بالا ایجاد شده است.
۲- سئو راه کارهایی برای تغییر استراتژیکی وبسایت ها میباشد. این روش مهم ترین عامل ارتباط سازی صفحه و افزایش اهمیت آن در نتایج جستجو می باشد.
۳- این روش فرایند ساده ای نیست و به آسانی پیاده سازی نمیشود و نیازمند اطلاعات کافی و پیش نیاز و زمان میباشد. موتورهای جستجو با تغییرات مداوم الگوریتم های رتبه بندی جستجو قابل پیش بینی نیستند. وظیفه مهندسین سئو بروزرسانی اطلاعات پیش نیاز خود در این ضمینه می باشد.
۴- سئو یا بهینه سازی سایت توسط سئو کارها انجام میشود.
۵- گوگل دارای الگوریتم رتبه بندی بیش از ۲۰۰ معیار برای یک سایت می باشد. بنابرین مهندسین سئو مهم ترین این معیارها را برای پیاده سازی موفق سئو می دانند.
سئو چیست و چه کاربردی در بهینه سازی وبسایت دارد؟
تاریخچه سئو
در اوایل سال ۱۹۹۰ اولین موتورهای جستجو شروع به کار شدند. محبوب ترین آن ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.دیدگاه مردم در آن زمان بصورت لیست فهرست شده بود که مانند صفحه زرد سئو اولیه بر اساس ترتیب حروف الفبا انجام میشد. با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدیدی بوجود آمد که از الگوریتم های پیچیده تری برای رتبه بندی سایت استفاده کردند . این الگوریتم ها با معیار تراکم کلمات کلیدی و برچسب های مشابه key-words برای استفاده در محتویات سایت استفاده کردند. با رشد و توسعه رتبه بندی سایت مهندسین سئو دنبال راه کارهای بهتری برای تاثیر رتبه بندی موتور جستجو ها از روش های درست یا نادرست روی آوردند.

سئو چیست و چه کاربردی در بهینه سازی وبسایت دارد؟
اهداف سئو
اهداف سئو در کمک برای بدست آوردن جایگاه و رتبه بالا توسط موتور های جستجو و همچنین ارتباط میان صفحات و کلمات کلیدی توسط کاربران می باشد. نمایش صفحات بیشتر مرتبط با موضوع وارد شده توسط کاربر مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتورهای جستجو دارد.زیرا در آن هم کاربر نتایج بهتر و مرتبط  با موضوع خود پیدا می کند و هم الگوریتم آن بیشترین صفحات مربوطه را نشان می دهد.بعد از بهبود رتبه بندی سئو توسط موتورهای جسجو این فرایند به دانش و زمان برای پیاده سازی روش های خود نیازمند میشود. در بهینه سازی سایت زمان بزرگترین سرمایه گذاری اولیه است.

مطالب مرتبط:
چگونه با on page سئو رتبه سایت تان را بهبود دهید؟
دلیل اهمیت تگ ها و هدرها در سئو سایت چیست؟
بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو

منبع: https://iranitarh.com