تبیان، دستیار زندگی

بک لینک و اهمیت آن در سئو

بک لینک یک لینک خروجی از صفحه سایت به سایت دیگر می باشد. اگر از لحاظ سئو بررسی کنیم هر چقدر تعداد بک لینک به یک صفحه بیشتر باشد اهمیت آن صفحه در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر نیز بیشتر خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محبوبه همت - مرکز یادگیری تبیان
بک لینک و اهمیت آن در سئو
بک لینک مفید
در یک تعریف ساده بک لینک مفید به بک لینک‌هایی  می گوییم که از سمت یک نویسنده و یا مدیر سایت های دیگری به سمت سایت شما مرجوع می شود ، گفته می‌شود.

در تعریف بک لینک گفتن این نکته حائز اهمیت در مفید و یا غیر مفید بودن بک لینک نوع سایتی است که از آن سایت به سایت شما لینک داده شده است. مثلا سایتی که به سایت شما بک لینک زده است نباید سایت حاوی اسپم و بی اعتباری باشد.

بک لینک و اهمیت آن در سئو

یا به سایت دیگر نباید لینک های زیاد داشته باشد و لینک های بک لینک زده شده حتما باید با موضوع سایت شما مرتبط باشد. در اینجا باید پرسید که آیا ممکن است یک لینک مضر باشد یا خیر؟ پاسخ مثبت می باشد.

اینترنت پر از سایت های که با دریافت و یا ایجاد لینک های غیر مرتبط Anchor Text سایت شما و همه سایت ها را انقدر تکرار می کند که به نتایج اول گوگل راه پیدا کند و بعد از مدتی گوگل چنین سایت هایی را به عنوان اسپم شناخته و از نتایج حذف می شوند. در اینجا باید گفت که بک لینک های زده شده برای شما مضر می باشد. Anchor Text انکر تکست همان کلمه یا عباراتی می باشد که به سایت دیگر لینک داده می شود.

بک لینک و اهمیت آن در سئو

بک لینک با کیفیت و مؤثر چگونه است؟
اگر یک سایت با انکر تکست مرتبط به سایت شما لینک بزند  همانند یک پالس برای گوگل عمل می کند و این انکر تکست با این صفحه و سایت مرتبط می باشد و گوگل آن کلمه را با توجه به فاکتورهای دیگر در اولویت نتایج جستجو قرار می‌دهد. فاکتورهای بک لینک از سایت شما به سایت دیگر به شرح زیر می باشد:

Domain Authority 
این گزینه توسط شرکت MOZ ایجاد شده که شامل سن دامنه ، تعداد لینک‌های ورودی ، فعالیت سایت در شبکه‌های اجتماعی ، کیفیت لینک‌ها و … در افزایش و یا کاهش آن می باشد.

بک لینک و اهمیت آن در سئو

Page Authority
همانند  Domain Authority می باشد که شرایط سایت را برای بهبود همان صفحه در نظر می گیرد.

تعداد لینک‌های داخل صفحه
گوگل لینک های خروجی صفحات از لحاظ تعداد و نوع لینک ها بررسی می کند .

دریافت لینک از سایت‌های داخلی یک کشور

در صورتی که لینکی از صفحات با دامنه ملی به سایت فارسی شما ارجاع شود گوگل در نتایج جستجوی فارسی سایت شما را در اولویت قرار می دهد.

مطالب مرتبط:
off page سئو چگونه بر رتبه وب سایت شما تاثیر می گذارد؟
با لینک سازی سئو سایت تان را شگفت انگیز کنید

منبع:https://iranitarh.com