تبیان، دستیار زندگی

مقاله Bounce rate چیست؟و چه تاثیری بر سئو دارد؟

Bounce در لغتنامه به معنی پرش یا جست می باشد و rate به معنی نرخ یا میزان می باشد که معنای کلی آن نرخ پرش می باشد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محبوبه همت - مرکز یادگیری تبیان
مقاله bounce rate چیست؟

Bounceدر لغتنامه به معنی پرش یا جست می باشد و rate به معنی نرخ یا میزان می باشد که معنای کلی آن نرخ پرش می باشد . در تعریف کلی می توان گفت که به درصدی از کاربران که یک سایت را مشاهده می کنند Bounce rate گفته می شود. در اینجا باید توجه داشت که معیار حضور زمانی بازدیدکننده در سایت به Bounce rate بستگی ندارد. نرخ پرش از معیارهای مهم در فاکتورهای سئو و بهینه سازی وبسایت و همچنین تجربه کاربری می باشد.

مقاله bounce rate چیست؟

Bounce rate چیست؟
Bounce rate در گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

در گوگل آنالیتیکس تعریف Bounce rate کمی متفاوت و دقیق تر می باشد و آنالیتیکس Bounce rate را اینگونه تعریف می کند که اگر کاربری Interaction رخ ندهد یک Bounce rate اتفاق می افتد.

Interaction به معنی تعامل می باشد و عواملی که شامل Interaction می شود را به شکل زیر تعریف می کنیم:
•Pageviews
•Event
•Transaction

در صورتی که هیچکدام از عوامل گفته شده توسط کاربر ایجاد نشود یک Bounce rate ایجاد می شود.

مقاله bounce rate چیست؟

Bounce rate در الکسا (Alexa)
Bounce rate از نگاه الکسا تفاوتی با معانی که در پاراگراف اول به آن اشاره کردیم ندارد و اگر کاربری بعد از ورود به یک سایت صفحه ای را مشاهده کرده و از آن خارج شود یک بانس ریت روی می‌دهد.سایت الکسا به کمک یک سری پارتنرها و یا تولبار الکسا و روش‌های مختلف خود که به آن اشاره ای نکرده بانس ریت را محاسبه می‌کند.

Bounce rate در ایمیل مارکتینگ
Bounce در ایمیل مارکتینگ بدین معناست که چه تعداد از ایمیل‌های ارسالی شما به دلیل مشکلات سرور دریافتی، نامعتبر بودن ایمیل مقصد به شکل موقت یا دائمی و … به مخاطب مدنظر نرسیده باشد.

Hard Bounce
به ایمیل هایی که دارای مشکل دائمی می باشند و به مقصد نخواهند رسید گفته می شود. به طور مثال ممکن است کاربر آدرس ایمیلی را وارد کند که وجود ندارد و یا دامنه فاقد ارائه خدمات ایمیل می باشد.

Soft Bounce
به آن دسته از ایمیل هایی گفته می شود که دارای مشکلات موقتی بوده و به مقصد نرسیده و ممکن است سرور ایمیل گیرنده به طور موقتی از کار افتاده و یا اینباکس Inbox ایمیل مقصد پر شده باشد.

مطالب مرتبط:
دلیل اهمیت تگ ها و هدرها در سئو سایت چیست؟
بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو

منبع:https://iranitarh.com