تبیان، دستیار زندگی

برگزاری برنامه «سفر به مسجد ما» در شهر «پونه» هند

مرکز اسلامی شهر پونه در هند برنامه تبلیغی را با عنوان «سفر به مسجد ما» برگزار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سفر به مسجد ما

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکة، مرکز اطلاعات اسلامی در شهر «پونه» یا «پونا»در غرب هند برنامه تبلیغی با عنوان « سفر به مسجد ما» را به مدت دو روز (شنبه و یکشنبه 24 و 25 آذر) با هدف  گسترش راههای ارتباط با غیر مسلمانان و کسب اطلاعات بیشتر درباره اسلام برگزار کرد.

برگزارکنندگان این برنامه تاکید دارند که این برنامه را برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان از مرکز اسلامی و فهم معنی واقعی اسلام و برپایی تعدادی فعالیت تبلیغی برای شرکت کنندگان سازماندهی کردند.
اعضای این مرکز درنشست فعالیت تبلیغی به تشریح عناصر وضو و تاثیر آن بر مسلمانان و همچنین تشریح ادای نماز و اهمیت آن در اسلام پرداختند.

این اعضا همچنین در نشست دیگری به پرسش های بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان درباره اسلام و سنت نبوی، بهشت و جهنم و سایر مسایل اسلامی  پاسخ دادند و درباره حقیقت اسلام توضیح دادند و اطلاعات اشتباه درباره این دین مبین را تصحیح کردند.

گفتنی است، هند کشوری در جنوب آسیاست، دین اسلام در اواخر سده هفتم میلادی و در زمان خلفای راشدین وارد هند شد. نیروهای نظامی و بازارگانان مسلمان از جمله کسانی هستند که در انتقال دین اسلام به هند سهیم بودند. دین 12 درصد از ساکنان هند اسلام است و نزدیک به 35 درصد از مسلمانان را شیعیان تشکیل می دهند؛ برهمین اساس دومین دین بزرگ بعد هندو(برهما) در این کشور به شمار می آید.

باوجود اینکه تعداد مسلمانان در هند رو به افزایش است، اما نقش سیاسی آنها به دلیل قومیت گرایی در این کشور کمرنگ است.

بنای عظیم «تاج محل» از جمله آثار درخشان معماری اسلامی و از جذابیت های جهانگردی در هند به شمار می آید.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.