تبیان، دستیار زندگی

رونمایی از 300 دوچرخه اشتراکی بیدود

300 دوچرخه هوشمند اشتراکی بیدود همزمان با سه شنبه های بدون خودرو با حضور حجت نظری عضو شورای شهر تهران ، علی مرتضی بیرنگ رئیس مرکز تعاملات بین الملل معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری ، مدیران شهری و شهروندان انجام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دوچرخه
حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم اظهار داشت : شهروندان تهرانی شایسته استفاده از بهترین امکانات هستند و مدیریت شهری در صدد تامین امکاناتی است تا شرایط شهروندان را بهبود بخشد و به طور قطع استفاده از بیدود تاثیر قابل توجهی در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا خواهد داشت ، که امروز شاهد این رخداد مثبت و پر اهمیت در منطقه 2 هستیم.
رئیس کمیته مشارکتهای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: این طرح قرار است در سایر مناطق تهران اجرایی شود و اگر اینگونه طرحها حمایت شود و مدیریت شهری موانع موجود را برطرف کند میتوان به کاهش استفاده از خودروهای شخصی امیدوار بود.

رسول کشت پور شهردار منطقه 2 ، در حاشیه این آیین اظهار داشت : در فاز اول راه اندازی این طرح در منطقه 2 ، ده ایستگاه با 300 دستگاه دوچرخه تجهیز و به منظور استفاده شهروندان در دسترس قرار گرفته است و خرسندیم که به عنوان اولین منطقه این طرح هوشمند و ضروری را اجرایی نمودیم.

وی در ادامه یاد آور شد دوچرخه های هوشمند اشتراکی بیدود با سیستم هوشمند مجهز به رهگیری و توسط فناوری اینترنت اشیاء در مرکز کنترل شرکت بیدود بصورت مستمر مورد پایش و رصد قرار می گیرد و شهروندان می توانند پس از استفاده از آن دوچرخه را در کنار معابر بدون ایجاد سد معبر رها نموده و قفل نمایند.

رضا باقری رئیس هیات مدیره شرکت بیدود نیز در این باره گفت : شهروندان برای ثبت نام در نرم افزار بیدود باید مبلغ 159 هزار تومان به عنوان ودیعه پرداخت کنند و هرزمان از این سامانه خارج شوند این مبلغ به آنها باز می گردد.

وی با اشاره به اینکه این دوچرخه ها بیمه هستند افزود: شهروندان برای هر نیم ساعت استفاده باید مبلغ 1500 تومان بپردازند.

شهروندان می توانند با استفاده از نرم افزار "بیدود" که از طریق نشانی bdood.ir برروی گوشی های تلفن همراه قابل نصب است از دوچرخه های بیدود در سطح منطقه استفاده نمایند.
منبع: روابط عمومی شهرداری منطقه دو