تبیان، دستیار زندگی

پرورش علمای بزرگ در قم از معجزات حضرت معصومه(س) است

استاد حوزه علمیه گفت: به برکت دعای حضرت معصومه(س) چه علمای بزرگی در قم به وجود آمدند و این یکی از معجزات ایشان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی استاد حوزه علمیه شامگاه دوشنبه (۲۶اذر) به مناسبت رحلت جانگداز حضرت فاطمه معصومه (س) که درمسجد جامع غدیر برگزار شد درباره بقیت و بقا اسلام به دست امام معصوم(ع) گفت: از جمله برجستگی‌های اسلام عزیز این است که روحیه امیدواری را برای روزگاری بهتر و درخشان‌تر بشر را در پیش رو دارد.

وی افزود: در سرتاسر اسلام عزیز اثری از ناامیدی، تباهی، سقوط، لرزش و بدبختی، تباهی، سیه روزی و گرفتاری وجود ندارد و این مفا‌هیم‌‌‌ درهیچ کجای قرآن و اسلام برای مسلمانان دیده نمی‌شود، اگر تباهی و جهنم پیش‌بینی شده، برای آن است که منافقان و افراد غافل توفیق درک قرآن و اسلام را نداشتند.

وی با بیان این که پروردگار جهانیان تحت هیچ شرایطی از سرنوشت آدمی غافل نبودند، عنوان کرد: حضرت حق نمی‌خواهد بشر در گمراهی بماند خواسته اوجزخوبی، پیشرفت، تعالی، خوشبختی و سعادت‌مندی و امیدواری نیست، در این زمینه خداوند  می فرمایند: برای شما راحتی آفریدم تا در سختی نباشید.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: خداوند می‌فرمایند انسان در مرحله اول در سختی آفریده شد در رحم تنگ و تاریک نطفه تشکیل شد، ظرف مدت نه ماه به تکامل رسید بعد از سیر این مسیر وارد دنیا شد ابتدا کور وکر، گنگ و لال بود قادر به راه رفتن نبود، خداوند دروجود آدمی گشایش حاصل کرد و به او قدرت بینایی، شنوایی، تکلم و راه رفتن ارزانی داشت و انسان فهمید در یک عالم پراز حوادث پای نهاده است. اما خداوند متعال همواره یاور و نگهدار آدمی است.

حجت الاسلام ادیب یزدی تاکید کرد: آفریدگار متعال برای راحتی بشر دین و شریعت را آسان گرفت، تا سختی آفرینش جبران شود اگر آدمی به آن عمل کند دنیا و آخرت خود را آباد کرده است.

وی با بیان اینکه دین اسلام در بین بقیه ادیان مظهر امیدواری است و این به برکت وجود امام معصوم حضرت بقیت الله الاعظم(عج) است، اظهار کرد:  بقیت یعنی هنوز بقیه او باقی مانده کرامات و معجزات پیامبر رحمت(ص)، ،شجاعت امیرالمومنین علی(ع)، عفت و پاکدامنی حضرت زهرا(س) صبر و متانت امام مجتبی (ع) و سعادت طلبی و صفای امام حسین (ع) همه در ‌وجود نازنین امام زمان (ع) نهفته است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که موانع ظهور برطرف می شود، بیان کرد: ابرها کنار می رود مستضعفان، مستمندان و فقرا نجات می یابند و وهابی‌ها و همدستان آنها که مسلمانان را سر می‌برند رفتنی هستند و چیزی به آخر عمرشان نما‌نده است. روزی می‌رسد آنچه خداوند متعال  از فضائل و برکات را در قالب انسان وارسته و شریف حضرت حجت  نهادینه کرده ظهور کرده و دلها را روشن کند. 

وی با بیان مطالبی درباره زندگی حضرت معصومه (س) ابراز کرد: ایشان درسال ۱۷۳ هجری قمری به دنیا آمد. این بانوی بزرگ به مانند حضرت زینب(س) نسبت به برادر بزرگوار خود به عنوان امام بسیار علاقه‌مند بودند بنابراین پس از گذشت مدت نه ماه از هجرت امام رضا(ع) به سمت ایران حرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در پایان خاطرنشان کرد: چهار صد نفر از مومنان و بنی‌هاشم در این سفر حضرت معصومه(س) را همراهی کردند اما عده‌ زیادی ازاین افراد درمسیر به شهادت رسیدند. حضرت معصومه فاطمه(س) مرارت‌های زیادی را تحمل کردند تا به قم رسیدند. مردم قم خیلی با احترام به استقبال آن حضرت آمدند ایشان برای آنها دعا کردند به برکت دعای حضرت چه علمای بزرگی در قم به وجود آمدند و این یکی از معجزات آن ایشان است.


منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.