تبیان، دستیار زندگی

امرالله احمدجو: «سلمان فارسی» عظیم ترین کار تلویزیون است

سریال «سلمان فارسی» در کشورهای مراکش،گرجستان و ارمنستان ساخته خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


امرالله احمدجو

سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری مدتی است وارد پیش تولید شده است. امرالله احمدجو که یکی از نویسندگان این مجموعه است، در این خصوص عنوان کرد: نگارش فیلمنامه مدتهاست به پایان رسیده، اما به دلیل جذابیت هایی که دارد من هر فصل را دوباره بازخوانی کرده و مفصل تر می کنم تا دست کارگردان باز باشد. البته پیش تولید که مدتی است آغاز شده اما فکر می کنم سال آینده تصویربرداری آغاز شود. چون در حال حاضر آقای میرباقری در حال انتخاب بازیگر و لوکیشن ها هستند و با توجه به دقت و حساسیتی که در این زمینه دارند، فکر می کنم احتمالا سال آینده تولید کار آغاز شود.
وی درباره انتخاب بازیگر این سریال هم افزود: این کار یکی از عظیم ترین کارهای تلویزیونی است و به همین دلیل با عجله نمی توان کار کرد و از این رو انتخاب بازیگران هم پروسه طولانی دارد. چون آقای میرباقری گروهشان را به تک تک استان ها فرستاده اند تا از بازیگران آنجا تست و روزمه بگیرند. البته در این زمینه با هم مشورت هم می کنیم. اما خب انتخاب بازیگر این سریال کار بسیار حساسی است و نیاز به دقت بسیاری دارد که با توجه به حساسیتی که ایشان دارد، نتیجه خوبی هم حاصل خواهد شد.
احمدجو همچنین درباره لوکیشن های سریال هم بیان کرد: بخش اعظمی از سریال قرار است در خارج از کشور تصویربرداری شود. به خصوص مراکش که به قول آقای میرباقری مثل شهرک سینمایی است و به قدری بافت قدیمی و جذابی برای کار دارد که خیلی جاها را پیدا کرده و در حال ساخت لوکیشن در آنجا هستند. ضمن اینکه ارمنستان و گرجستان هم جزو کشورهایی است که قرار است سریال در آن کشورها نیز مقابل دوربین برود. در ایران هم تا جایی که من می دانم قرار است اغلب سکانس ها در استان خراسان تصویربرداری شود. بنابراین آقای میرباقری و گروهشان سخت مشغول کار هستند.
وی درباره کارگردانی خودش نیز گفت: مگر می شود دوست نداشته باشم خودم هم سریال بسازم. من چند فیلمنامه تصویب شده دارم که در سالهای گذشته و دوران ریاست های قبلی سازمان صداوسیما در شبکه های مختلف تصویب و خریداری شده است. اما هنوز هیچ کدام به مرحله ساخت نرسیده اند که من از دلایلش بی خبرم. شاید در اولویت تلویزیون نیست.
وی همچنین درباره حضور برخی تهیه کننده ها که به کار لطمه می زنند هم توضیح داد: اغلب تهیه کننده ها کلی هزینه هدر می دهند، اما یاد گرفته اند در مدت کوتاهی کار را جمع کنند که این تفکر به کار لطمه می زند. البته سالهای قبل اغلب تهیه کننده ها به فیلم علاقه داشتند و به خاطر علاقه و دغدغه شان تهیه کننده می شدند. اما اغلب نقطه ضعف کارهای ما این است که برای صرفه جویی در تولید عجله می کنند. در صورتی که نباید به کار فرهنگی و هنری به عنوان حرفه و شغل نگاه کرد. باید درآمد در مرحله دوم قرار بگیرد. اما همین صرفه جویی و عجله کردن باعث لطمه زدن به کارها می شود.
سریال «سلمان فارسی» به نویسندگی و کارگردانی داود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری در مرحله پیش تولید قرار دارد.


منبع: بانی فیلم