تبیان، دستیار زندگی

آثار گرافیکی «نیرومند» گویا و بی‌نیاز از متن است

دبیرکل پنجمین جشنواره هنر مقاومت در بازدید از نمایشگاه آثار کارتون و گرافیک محمدحسین نیرومند گفت: اغلب آثار این نمایشگاه به متن نیازی نداشته‌اند و این توانمندی «نیرومند» در عرصه گرافیک را نشان می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 مسعود نجابتی

 مسعود نجابتی مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح ضمن بازدید از نمایشگاه آثار کارتون و گرافیک محمدحسین نیرومند، اظهار کرد: می‌توان گفت پیش از این هم به چنین فرمی از آثار کارتون و گرافیک پرداخته شده؛ اما خیلی کم این اتفاق رخ داده است. جای این‌گونه آثار در گرافیک امروز ایران و نسل‌های جدید خالی است.

وی ادامه داد: گرافیک ظرفیت این را دارد که از توان رشته‌های دیگر تجسمی هم برای القای پیام بهره ببرد و آقای نیرومند با توجه به توانایی که در فضای کاریکاتور دارد، توانسته است در تلفیق گرافیک و کاریکاتور موفق باشد.

دبیرکل پنجمین جشنواره هنر مقاومت با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی آثار نمایشگاه «حق مسلم ماست» بی‌نیاز بودن آثار از نوشته است، عنوان کرد: در فضای گرافیک جهانی هم آثار خیلی کمی داریم که بدون نوشتار پیام خود را منتقل کنند. آثاری نوشتاری که بی‌نیاز از تصویر باشد زیاد داریم، اما آثار تصویری که بی‌نیاز از نوشته باشد کم داریم.

این هنرمند گرافیست گفت: اغلب آثار این نمایشگاه به نوشته نیازی نداشته‌اند و تصاویر به قدری گویا هستند که ما نیازی به نوشته احساس نمی‌کنیم. این توانمندی نیرومند در عرصه گرافیک را نشان می‌دهد و امیدوارم این توانمندی به نسل‌های بعدی هم منتقل شود و شروعی برای فصل جدیدی از گرافیک در ایران باشد. همچنین معتقدم گرافیک کشورمان باید به هویت ایرانی و اسلامی برسد.

نمایشگاه آثار کارتون و گرافیک محمدحسین نیرومند، با عنوان «حق مسلم ماست»  تا دوم دی‌ماه در گالری ابوالفضل عالی واقع برپاست و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ به حوزه هنری مراجعه کنند.


منبع: پایگاه خبری حوزه هنری