تبیان، دستیار زندگی

محصولات ارگانیک در سبد غذایی همه شهروندان

عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز از «یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» در محل بوستان گفت‌وگو دیدن کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محصولات ارگانیک
دکتر محمود میرلوحی با ابراز رضایت از تلاش صورت پذیرفته برای برگزاری جشنواره ارگانیک، گفت: پیام این جشنواره که باید مورد پشتیبانی همه سازمان‌ها و نهادها قرار گیرد، حمایت از محصول سالم و ارمغان آن سلامت برای شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، ارائه خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب را در دستور کار دارد، اظهار کرد: اقدام این سازمان برای برگزاری جشنواره ارگانیک به عنوان حرکتی در جهت سلامت افراد و در مسیر کمک به جامعه سالم است که همه باید به برپایی هر چه بهتر آن کمک کنیم.

میرلوحی با بیان اینکه مردم در شهر بزرگی مثل تهران با 10 میلیون جمعیت از انواع آلودگی‌ها نظیر آلودگی هوا، خاک و مواد غذایی رنج می‌برند، تصریح کرد: برای رفع انواع آلاینده‌هایی که تهران با آنها رو به روست، سرمایه گذاری وسیعی در حوزه‌های آموزشی، ترویجی و اقتصادی باید صورت بگیرد و برگزاری جشنواره ارگانیک از جمله ابزارهای تحقق این هدف است.

وی با اشاره به اینکه تغذیه سالم، پیش نیاز نیل به شهری شاد با شهروندانی با نشاط است، اظهار کرد: برگزاری جشنواره ارگانیک با هدف ترویج استفاده از محصولات سالم، آثار و نتایج مثبتی برای شهر و شهروندان در بر دارد و باید به صورت موثر و مستمر از آن حمایت شود.

میرلوحی با بیان اینکه امیدواریم روزی برسد که کل 241 میدان و بازار میوه و تره بار به غرفه عرضه محصولات ارگانیک مجهز شوند، تصریح کرد: برای تحقق این امر باید تولید محصولات ارگانیک مورد حمایت قرار گیرد تا با مناسب شدن قیمت‌ها شاهد توسعه عرضه و مصرف این محصولات در جامعه باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر لزوم دسترسی اقشار ضعیف جامعه به محصولات ارگانیک، خاطرنشان کرد: با حمایت همه جانبه از سازمان مدیریت میادین میوه و تره بارتا 5 سال آینده باید به نقطه‌ای برسیم که محصولات ارگانیک، سالم و مفید در سبد غذایی همه شهروندان تهرانی قرار گیرد.
منبع: روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران