تبیان، دستیار زندگی

پاسخ به شبهات جوان موجب جذب او به نماز می‌شود

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان پاسخگویی به شبهات را از شیوه‌های دعوت به نماز دانست و گفت: پاسخ به شبهات جوانان موجب جذب آنان به نماز می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نماز

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی در اجلاس استانی نماز که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هر سال اجلاس سراسری نماز با یک عنوان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که امسال شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز به عنوان اجلاس سراسری نماز انتخاب شده بود، ادامه داد: فریضه نماز جایگاه والایی دارد و همه مسئول اشاعه فرهنگ آن هستیم.

چراغی با ذکر این مطلب که اگر می‌خواهیم کره زمین اصلاح شود باید انسان درست شود، ادامه داد: در سوره نحل سه روش تربیتی برای انسان بیان شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به اینکه یکی از روش‌های دعوت به نماز پاسخ دادن به شبهات نمازی است، اضافه کرد: شبهات چند دسته‌اند شامل سؤالات اعتقادی و سؤالات نمازی،  کمااینکه باید به چرایی دو رکعت بودن نماز صبح پاسخ داد.

وی با اشاره به این‌که اگر به سؤالات جوانان در حوزه نماز پاسخ دهیم جذب به نماز بیشتر می‌شود، ادامه داد: مراد از حکمت در قرآن علم و آگاهی است.

چراغی با ذکر این مطلب که مسیحیان هشت وعده نماز دارند، یادآور شد: در ادیان و مذاهب نیز طبق آیین‌های خاص نماز وجود دارد شکل نماز در ادیان‌ متفاوت است به‌طوری‌که زرتشتیان نیز دور آتش می‌نشینند و اوستا می‌خوانند.

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به این‌که پرستش و عبادت در وجود تمام انسان‌ها وجود دارد اما برخی‌ها روش عبادت را اشتباه دهیم، یادآور شد: پاسخ به جوانان باعث گرایش جوانان به نماز می‌شود.

منبع : ایسنا
 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.