تبیان، دستیار زندگی

نماز بدون کلمات مستحبی هفده کلمه است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: یکی از شروط نماز مورد قبول قرار گفتن نماز است، مانند فردی که زکات نمی‌دهد اما نماز می‌خواند نماز او در تجوید مورد قبول است ولی مورد قبول درگاه حق نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قرائتی

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه درس تفسیر قرآن کریم که یکشنبه ۲۵ آذر ماه در دانشگاه تهران، برگزارشد گفت: ما سالها‌ها است که سوره حمد را در نمازهای خود تکرارمی‎کنیم بنابراین باید توجه داشته باشیم که الفاظ آن را درست تلفظ کنیم، اگر محل حروف درجمله‎ای جابه جا تلفظ شود درمعنای آن جمله اثر می گذارد.

این مفسرقران کریم افزود: نماز بدون کلمات مستحبی هفده کلمه است. دو کلمه «الله اکبر» و «مالک یوم الدین» را همه صحیح تلفظ می‌کنند، درتلفظ بقیه کلما‌ت مانند (ح جیمی)، باید محکم گفته شود در حرف (صاد) صوت صدا باید احساس شود، مورد دیگر (عین) است باید غلیظ ادا شود.

این مفسر قرآن با بیان اینکه برطرف کردن اشکالات نماز پنج دقیقه وقت لازم دارد، عنوان کرد: همانطور که به مسائل دنیایی می‌پردازیم به مساله نماز هم توجه کنیم. در اسلام کمیت مهم نیست کیفیت انجام نماز مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: یکی از شروط نماز مورد قبول قرار گفتن نماز است، مانند فردی که زکات نمی‌دهد اما نماز می‌خواند نماز او در تجوید مورد قبول است ولی مورد قبول درگاه حق نیست.

وی در ادامه رسیدن به کمال را شرط قبولی نماز دانست و گفت: کسی که همسایه مسجد است اما نماز خود را در منزل به جای می‌آورد اگرچه نماز او باطل نیست و قبول درگاه حق است اما کامل نیست. 

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: باید به نماز همه افراد خانواده توجه کنید تا نسل آینده هم با نماز صحیح تربیت شوند.


منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.