تبیان، دستیار زندگی

رونمایی از دو پروژه هوشمندسازی خدمات شهروندی

شهروندان منطقه 2، پیوستن به کمپین سه شنبه های بدون خودرو را با رونمایی از دوچرخه های اشتراکی هوشمند "بیدود " با حضور شهردار تهران آغاز می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هوشمند سازی
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو، رسول کشت پور شهردار منطقه 2 با اعلام این خبر افزود: پروژه دوچرخه های اشتراکی هوشمند " بیدود" که چندی پیش به شهروندان تهرانی معرفی شد در منطقه دو به عنوان نخستین منطقه در شهر تهران راه اندازی می گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: دوچرخه های هوشمند اشتراکی " بیدود" با استفاده از فناوری اینترنت اشیا توسط اپلیکیشن اختصاصی در اختیار شهروندان قرار می گیرند و شهروندان می توانند بدون نیاز به تحویل کسی یا جایی، پس از استفاده ،آن را در کنار معابر پارک کنند.

کشت پور با اشاره به راه اندازی 10 پارکینگ در فاز اول اجرای این طرح گفت: در حال حاضر و در آغاز اجرای این طرح 10 پارکینگ توسط 300 دستگاه دوچرخه هوشمند تجهیز شده است.

شهردار منطقه 2 در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به پروژه هوشمند سازی مخازن پسماند این منطقه خاطر نشان کرد: هوشمند سازی مدیریت پسماند منطقه 2 با هدف نظارت و پایش آنلاین جمع آوری پسماند تر و از طریق نصب سنسورهای هوشمند و تگ های RFID بر روی مخازن و خودروهای حمل زباله این منطقه انجام شده است که هر دو پروژه در روز سه شنبه 27 آذر ماه مورد بهره برداری قرار می گیرد .