تبیان، دستیار زندگی

شهر خودرو محور را به شهر انسان محور تبدیل می کنیم

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: تلاش این سازمان در کلانشهرها تبدیل شهر خودرو محور به شهر انسان محور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
«مهدی جمالی نژاد»
شهر
در همایش ملی بزرگداشت روز ملی حمل و نقل که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: تلاش می کنیم گفتمان شهر انسان محور را به شهرهای کوچک نیز تسری دهیم.
وی اظهار داشت: در سازمان شهرداری ها و دهیاری و مجموعه حمل و نقل در وزارت کشور اجرای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری پیگیری می شود و سعی کرده در شرایط موجود آن را به صورت شایسته در شهرهای بزرگ پیگیری کنیم.
معاون وزیر کشور، اجرای قانون هوای پاک، معاینه فنی خودروها و توسعه ناوگان عمومی، استفاده از خودروهای برقی، اسقاط خودروهای فرسوده سند را در دستور کار سازمان شهرداری ها عنوان کرد.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: ارتقای سطح ایمنی راه های شهری را با هدف کاهش آمار تصادفات آغاز کرده و تلاش شده است نقاط حادثه خیز شهری شناسایی شود و ایمنی خودروها را نیز را پیگیری کرده ایم.
وی افزود: این سازمان در حوزه سیاست گذاری نیز طرح های جامع حمل و نقل، تدوین ضوابط برای سرویس ادارات و مدارس ساماندهی ضوابط باربری و تعیین تکلیف هویت موتورسیکلت ها در سطح کشور اجرایی کرد.
وی از امضای تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص موتورسیکلت های برقی خبر داد و گفت: برنامه های فرهنگ سازی در شهرهای بزرگ در زمینه استفاده از کلاه ایمنی برای موتور سواران و دوچرخه سواران اجرا کردیم.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از دیگر اقدامات این سازمان را استفاده از فناوری های نوین و هوشمند، اعمال قانون برای توسعه نظم و حمل و نقل عمومی و ارتقا و ساماندهی سیستم های ناوبری ذکر کرد.
جمالی نژاد به اقدامات این سازمان در حوزه حمل و نقل ریلی در کشور اشاره کرد و افزود: به تازگی قرارداد طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری برای 9 کلانشهر را امضا کردیم و امیدواریم تا پایان سال 1400 حدود دو هزار واگن را تحویل بدهند.
منبع:ایرنا