تبیان، دستیار زندگی

اولین جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان غیرایرانی

اولین رویداد جشنواره فرهنگ ملل با حضور دانشجویانی از 10 کشور دنیا در میان استقبال گرم و پرشور شهروندان تهرانی در موزه هفت چنار برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهرداری تهران
در این برنامه که به عنوان رویدادی نوین در منطقه و پایتخت محسوب می شد دانشجویانی غیر ایرانی از 10 کشور دنیا اعم از "یمن، سنگال، ترکیه، سوریه، پاکستان، افغانستان، چین و ..." آثار هنری، صنایع دستی و غذاهای بومی خود را در غرفه های تدارک دیده شده به نمایش گذاشتند که مورد پسند و استقبال شهروندان بازدید کننده قرار گرفت. در این جشنواره غرفه داران خارجی با شهروندان در خصوص فرهنگ های خود و همچنین نوع طبخ غذاها و صنایع دستی به گفت و گو پرداختند و عکس های یادگاری با مردم گرفتند.

همچنین در این مراسم سهیلا صادق زاده شهردار منطقه 10 ضمن بازدید از غرفه ها و بخش های مختلف و گفت و گو با دانشجویان غیر ایرانی، برگزاری این جشنواره را در بستر فعالیت های فرهنگی، اجتماعی رویدادی مهم برشمرد و گفت: این اولین جشنواره در منطقه است که به معرفی فرهنگ ملل می پردازد.

وی افزود: هدف فراهم سازی فرصتی برای حضور توام با شادی و نشاط شهروندان در عرصه های عمومی در راستای تحقق شعار "تهران شهری برای همه" است و بر این اساس با توجه به محدودیت های موجود مکانی بهترین گزینه استفاده بهینه از ظرفیت های موجود از جمله معرفی موزه و بوستان های منطقه است.

شهردار منطقه آشناسازی مردم با فرهنگ ملل مختلف را مهم برشمرد و این برنامه را فرصتی برای عرضه هنر دانشجویان غیر ایرانی دانست و افزود: این جشنواره با همکاری سازمان امور دانشجویان خارجی وزارت علوم برگزار شد که در آن هماهنگی و اتحاد دانشجویان کشورهای مختلف مشهود بود.

صادق زاده یادآور شد: یکی از شیوه های سرزندگی و فراهم سازی شادی و نشاط شهروندان برگزاری رویدادهایی به این سبک است و در تلاشیم بتوانیم با برگزاری برنامه های مختلف از امکانات محدود منطقه بهترین بهره وری را داشته باشیم.

وی افزود: در این برنامه دانشجویان خارجی به عنوان سفیران کشورهای خود پیام محبت آمیز مردم منطقه را انتقال می دهند.

گفتنی است این برنامه با حضور رسانه های جمعی و شبکه های تلویزیونی و رادیویی همراه بود و بازتاب خوبی در بین شهروندان داشت.
منبع: روابط عمومی شهرداری منطقه 10